smsspam fra hotmailadresse
Fra : Ghita

Dato : 29-01-02 21:57

Hej
Hvor klager man over en hotmailbruger ?
Min søster har modtaget omkring 100 sms´er
fra en hotmailadresse på sin telefon, og kan ikke
følge med i at få dem slettet.
Hun har hotmailadressen på afsenderen, men ikke
andet end det, og den slags hører vel også ind under
spam eller hvad ?
Ghita

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-02 22:42

"Ghita" <mammas@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> Hvor klager man over en hotmailbruger ?
> Min søster har modtaget omkring 100 sms´er
> fra en hotmailadresse på sin telefon, og kan ikke
> følge med i at få dem slettet.

Hvem er de sendt igennem? Hvilket telefonnummer?

Fra : Ghita

Dato : 29-01-02 22:53

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en
> "Ghita" <mammas@bonbon.net> skrev i en meddelelse
>
> Hvem er de sendt igennem? Hvilket telefonnummer?

Afsenderen er bobbob36@hotmail.com og min
søster bruger VIC på mobiltelefonen.
Ghita

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-02 22:58

> Afsenderen er bobbob36@hotmail.com og min
> søster bruger VIC på mobiltelefonen.

Hvilket telefonnummer er de sendt fra?

Fra : Ghita

Dato : 29-01-02 23:13

> Hvilket telefonnummer er de sendt fra?

Der er ikke noget afsendernummer kun
denne mailadresse bobbob36@hotmail.com
så det sendes vel fra en sms sender på nettet.
Ghita

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-02 23:26

> Der er ikke noget afsendernummer kun
> denne mailadresse bobbob36@hotmail.com
> så det sendes vel fra en sms sender på nettet.

SMS'er har altid et afsender nummer og det er noget mere beskrivende end
adressen (som jeg nu har set et par gange men som ikke kan bruges til en
bjælde fordi folk kan skrive hvad de vil der)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-01-02 23:29

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote Tue, 29 Jan 2002
23:25:37 +0100 :

>SMS'er har altid et afsender nummer og det er noget mere beskrivende end
>adressen

Nogen har måske misforstået noget.

En eller anden sender en email[1] til bobbob36@hotmail.com
bobbob36@hotmail.com har SMS-forwardning til 12345678@sms.tdc.dk
(eller anden SMSgateway).

Så 12345678 bliver generet af de mails der er sendt til
bobbob36@hotmail.com fordi 12345678 ikke har bobbob36@hotmail.com

[1] Flere hundrede i dette tilfælde.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-01-02 23:34

On Tue, 29 Jan 2002 23:29:01 +0100, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote:

>En eller anden sender en email[1] til bobbob36@hotmail.com
>bobbob36@hotmail.com har SMS-forwardning til 12345678@sms.tdc.dk
>(eller anden SMSgateway).

@hotmail.com har ikke forward.

Mon ikke snarere at nogen har sendt gennm en email->sms-gateway med en
vilkårlig e-mail-afsenderadresse? Sporet her er
gateway-administratorens log over indkomne e-mails iht. IP-nummer.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-02 23:41

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke snarere at nogen har sendt gennm en email->sms-gateway med en
> vilkårlig e-mail-afsenderadresse? Sporet her er
> gateway-administratorens log over indkomne e-mails iht. IP-nummer.

Præcis og gateway-administratoren er umulig at finde uden
afsender-nummeret. Selv her kan det være svært fordi det nummer
telefonerne ofte viser kan være noget vilkårligt og den rigtige afsender
ikke kan ses på alle de lommetelefoner jeg lige har leget med.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-02 23:49

Peter Brodersen skrev:

>@hotmail.com har ikke forward.

Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet, men man HAR kunnet betale sig
fra det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 30-01-02 00:02

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote Tue, 29 Jan 2002
23:34:28 +0100 :

>@hotmail.com har ikke forward.

okey, Jeg kender ikke hotmailsservices, så det troede jeg egentlig
ud fra denne artikel
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13150

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-01-02 10:19

On Wed, 30 Jan 2002 00:02:12 +0100, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote:

>okey, Jeg kender ikke hotmailsservices, så det troede jeg egentlig
>ud fra denne artikel
>http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13150

Ah. Ny service. Og bestemt TDC-aftale. I stand corrected.

Om den så rent faktisk er i drift, er et andet spørgsmål. Såvidt, jeg
kan se, er den kun interessant, ud fra TDC's trussel med at ville
fjerne sms->e-mail-gateway-services - og så selvfølgelig ud fra at en
hotmail-kunde ikke selv uden videre kan viderestille sin post.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-02 23:39

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse
> En eller anden sender en email[1] til bobbob36@hotmail.com
> bobbob36@hotmail.com har SMS-forwardning til 12345678@sms.tdc.dk
> (eller anden SMSgateway).

Så burde det ikke være bobbob36... der stod som afsender.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-02 00:48

On Tue, 29 Jan 2002 23:25:37 +0100, "Martin Højriis
> [...]

> mere beskrivende end adressen (som jeg nu har set et
> par gange men som ikke kan bruges til en bjælde fordi

usenet
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke
TDC Internet

SMS'en er sikker afsendt som e-mail.
- Og så sendt til telefonindehaverens e-mailkonto. Og
videresendt derfra til telefonen.
- Eller sendt direkte til telefonen, som e-mail. Noget
man kan med de fleste telefoner (Allerfald TDC og
Sonofon)

I sidste tilfælde bliver det svært at finde afsenderen,
da der ikke er nogen egentlig header. Eneste mulighed er
at få telefonselskabet til at forfølge sagen.

--
MVH Finn Hvorfor er der nogen der har så travlt med
at få arrangeret at vi ikke skal væksle valuta når vi

Fra : Ghita

Dato : 30-01-02 01:03

"Finn Guldmann" <finn@guldfinn.dk> skrev i en
> [...]

> da der ikke er nogen egentlig header. Eneste mulighed er
> at få telefonselskabet til at forfølge sagen.

Den er nok sendt direkte som email for min søster
har ingen former for viderestilling på sin mailkonto.
Jeg håber at det værste er overstået.
Ghita

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-02 13:22

On Wed, 30 Jan 2002 01:03:26 +0100, "Ghita"
<mammas@bonbon.net> wrote:

> Den er nok sendt direkte som email for min søster
> har ingen former for viderestilling på sin mailkonto.
> Jeg håber at det værste er overstået.

Det betyder nok, desværre, at det er en der kender hende
og hendes nummer der er afsenderen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-02 07:15

"Finn Guldmann" <finn@guldfinn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> videresendt derfra til telefonen.
> - Eller sendt direkte til telefonen, som e-mail. Noget
> man kan med de fleste telefoner (Allerfald TDC og

I begge tilfælde vil der være et afsender nummer....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-02 13:23

On Wed, 30 Jan 2002 07:15:19 +0100, "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> I begge tilfælde vil der være et afsender nummer....

Ja. Det nummer pågældende telefonselskab bruger til at
vidersende e-mail med.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-02 13:42

> Ja. Det nummer pågældende telefonselskab bruger til at
> vidersende e-mail med.

Hvorfor
Fidusen er jo netop at finde pågældende telefonselskab da de er de
eneste der kan forfølge misbrug.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-02 22:24

On Wed, 30 Jan 2002 13:41:43 +0100, "Martin Højriis

> Hvorfor
> Fidusen er jo netop at finde pågældende telefonselskab
> da de er de eneste der kan forfølge misbrug.

Vi er enige. Vi siger det bare forskelligt.

Det nummer man kan se i sin telefon i forbindelse med
modtagelse af en e-mail er det nummer ens telefonselskab
bruger til at sende dem over.

De eneste oplysninger man får "ud", der siger noget om
afsenderen er afsenderadressen. Og den siger jo egentlig
ikke noget alligevel. Der kan afsender jo blot skrive
noget andet.

Men hos telefonselskabet har e-mail'en et id, som
_telefonselskabet_ kan forfølge.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-02 22:28

> Vi er enige. Vi siger det bare forskelligt.

Det tror jeg også.

> Det nummer man kan se i sin telefon i forbindelse med
> modtagelse af en e-mail er det nummer ens telefonselskab
> bruger til at sende dem over.

Desværre ikke altid. Hvis man har kontrol over en SMSC kan man selv
angive det nummer der står som afsender. Telefonen vil dog altid kende
det rigte nummer, men viser den sjældent.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-01-02 04:42

On Wed, 30 Jan 2002 22:27:39 +0100, "Martin Højriis
> [...]

> kan man selv angive det nummer der står som afsender.
> Telefonen vil dog altid kende det rigte nummer, men

Såvidt jeg ved skulle det ikke være et problem, da en
SMS altid skal forbi den telefonudbyder hvor man har sit
abbonement. Og som må ligge inde med de rigtige
oplysninger.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 07:33

> Såvidt jeg ved skulle det ikke være et problem, da en
> SMS altid skal forbi den telefonudbyder hvor man har sit
> abbonement.

Det er jeg ikke sikker på. Har du en standard?
Min viden om SMS'er er noget hullet.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 30-01-02 00:59

Prøv at kikke ind på dejanews, folk der har snakkesyge, findes ofte her
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=bobbob.hotmail.com
På denne side er der to indlæg fra vedkommende, spor ham derfra.
MVH
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Ghita

Dato : 30-01-02 01:15

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en
> [...]
> http://groups.google.com/groups?hl=da&q=bobbob.hotmail.com
> På denne side er der to indlæg fra vedkommende, spor ham derfra.

Tak
Det vil jeg prøve.
Ghita

Fra : Niels Svendsen

Dato : 30-01-02 01:24

Glemte helt, atman kan bruge denne adresse http://www.abuse.net/
Den er specielt lavet for at finde spammers.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Thomas

Dato : 05-02-02 22:16

betaler man egentlig ikke en krone for hver mail man modtager på sin
tdc/hotmail tlf ?? damn det må være durt at få spam mail :(

Fra : Ghita

Dato : 06-02-02 23:16

"Thomas" <thomasrichter@wanadoo.dk> skrev i en
> betaler man egentlig ikke en krone for hver mail man modtager på sin
> tdc/hotmail tlf ?? damn det må være durt at få spam mail :(

Min søster havde ikke viderestillet sin hotmailadresse.
Det var en som sendte sms fra en hotmailadresse til
hendes telefon.
Nu er hun rejst til Tyrkiet og vender ikke hjem
foreløbig, så problemet er løst efter at simkortet er
skiftet ud med et tyrkisk.
Ghita