Prob. med installation på BP6 ved ata66
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-01-02 21:45

Hej

Jeg har nogle problemer med at få w2k installeret på min Quantum Lct15 ata66
på mit BP6. Når jeg har valgt HTP366 som driver til diskene, og windows
starter setup, fryser maskinen. Jeg har hentet nyeste version af driveren
men lige lidt hjælper det. Disken bliver fint fundet under boot.

HJÆÆLP

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-01-02 21:58

Løsning på bp6.com fundet!

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-01-02 22:31

Nææ ikke aligevel, jeg har nu opdateret til HTP366 1,25 og nu kommer jeg
videre til at kan vælge installations version, men så kan den ikke finde
disken. Bios = RU

HJÆÆLP

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-01-02 22:42

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 30-01-02 00:08

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Nææ ikke aligevel, jeg har nu opdateret til HTP366 1,25 og nu kommer jeg
> videre til at kan vælge installations version, men så kan den ikke finde
> disken. Bios = RU
>
> HJÆÆLP

Jeg ved godt at det er ikke er så pænt at sige men den controller har man
ikke andet end bøvl ud af.
Brug controlleren i chipsettet istedet - det virker (BX er din ven).

I de fleste tilfælde går det nok ikke helt galt med hastighed alligevel.

Det eneste den til nød kan bruges til efter min mening er at hænge datadiske
(ikke kritiske) på - ikke som system disk.

Nå - det kunne selvfølgelig også være at man skulle komme med lidt
konstruktiv hjælp:
Installer på følgende måde:
1: Installer w2k på disken mens den sidder på en af chipsettets IDE
controllere.
2: Installer HPT366 driveren i Windows.
3: Flyt disken over på HPT controlleren, skift indstilling i bios og på en
god dag er du kørende.

Fik jeg sagt at den controller skoder? (har prøvet at den holdt op med at
ville snakke med min disk efter at have installeret uden problemer - det var
dog FreeBSD der blev installeret...)

JÅH

Fra : Henrik

Dato : 30-01-02 01:00

Husker du at trykke F6 i starten af instalationen og så have driverne på en
diskette.
Jeg har et Abit BE6-2 med samme controller som aldrig har givet problemmer.
men ellers brug den løsning Jens Åge Holm gav den virker også.

Henrik

Fra : John Eiberg

Dato : 30-01-02 16:34

du skal checke www.bp6.com
det har noget med din bios at gøre men det kan du altsammen se på den
side

Fra : John Eiberg

Dato : 30-01-02 16:37

sorry du skal huske at presse f6 lige når du bliver bedt om det og så
skal du have hpt366
driveren klar til efter 2. eller 3. boot diskette hvor du vil blive bedt
om at sætteden i husk at loade denne driver 2 gange en gang for hver
controller

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-01-02 21:59

Jeps, alle fortgående ting er forsøgt, både 2 gang ctrl. osv. Den kører nu
på den alm, ide og den anden disk på HTP, så må det være godt!

Takker for forslagene.

Stef