DVD-RAM til 1199+moms i metro
Fra : albert

Dato : 29-01-02 20:34

Hvad er lige hagen her ? Det lyder ufatteligt billigt!

http://www.metro.dk/indhold/kataloger/ksearch.asp?kid=170&query=dvd

mvh Albert

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-01-02 21:00

Hvis du selv gad at undersøge dit link, vil du se at der er tale om en
tyrk-fejl - prisen er 11.999,-

Derfor !

Ole

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 21:01

"Ole Rasmussen" <wolle@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du selv gad at undersøge dit link, vil du se at der er tale om en
> tyrk-fejl - prisen er 11.999,-

Hvor står det?

/Chr

Fra : albert

Dato : 29-01-02 21:28

jeg snakker ikke om "videon" men derimod den til Computer - OG den koster
1199+moms

Fra : H.G

Dato : 29-01-02 21:02

> Hvad er lige hagen her ? Det lyder ufatteligt billigt!

> [...]
dyrere)

HG

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-01-02 22:15

"H.G" <gundersen@city.dk> skrev i en meddelelse

> dyrere)
>
> HG

Jep, men kigger man videre, ser man at der kun er een forretning
(MultimediaWorld) der har det, og når man så går til deres side, koster
drevet pludseligt 1.799,- og er i øvrigt ikke på lager....

Bortset fra det, er DVD-brænderne åbenbart begyndt at droppe i pris,
Toshibaen koster 1/3 af hvad brænderne ellers har kostet.

Eller er det fordi DVD-ram forsøger at dumpe priserne for at blive
defacto-standard. De er jo oppe mod formater der også kan aflæses af en
almindelig DVD-rom.... eller ser jeg bare spøgelser.....?

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-01-02 01:13

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er det fordi DVD-ram forsøger at dumpe priserne for at blive
> defacto-standard. De er jo oppe mod formater der også kan aflæses af en
> almindelig DVD-rom.... eller ser jeg bare spøgelser.....?

Ikke i følge Privat Computers februar nummer. De anbefaler at man holder sig helt fra
DVD-RAM pga. den standart ikke er kompentibel med andre end sig selv. Dvs. at skiverne
ikke kan læses andet i et DVD-RAM drev.

mvh
Henning

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-01-02 22:22

Hvis du havde læst i den rigtige gruppe
dk.edb.hardware.drev.dvd kunne du have set en fyldig debat af drevet.

Det er et OK drev til prisen, men pladerne kan ikke spilles i en alm DVD
afspiller og koster iøvrige ca 250 kr stykket......

Et link til en oversigt over DVD drev og hvilke plade typer der kan læses og
skrives finder du i samme gruppe!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 30-01-02 09:28

> Det er et OK drev til prisen, men pladerne kan ikke spilles i en alm DVD
> afspiller og koster iøvrige ca 250 kr stykket......

I linket til Metro, står de da til 79.95!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-01-02 12:10

OK . Den havde jeg overset.
Billigste DVD-RAM medie på edbpreise.dk giver dette resultat
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=362584

Jeg tænkte egentligt på:
DVD-RAM type II diske på 4,7 Gb. koster kr. 170,00/stk. og DVD-RAM type I på
9,4 Gb. koster 235,00/stk.
i engross uden moms !

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 31-01-02 08:50

"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message
> Hvad er lige hagen her ? Det lyder ufatteligt billigt!

Der findes en del forskellige standarder indenfor skrivbare DVD'ere. Jeg
tror personligt *ikke* på DVD-RAM. Apple satser på den standard der
hedder DVD-RW mens en del (deriblandt HP og Dell) satser på DVD+RW. Jeg
tror mest på DVD+RW - den har en række fordele fremfor de andre
standarder.

Nu er denne side muligvis ikke den mest neutrale, men den har alligevel
en rimelig god sammenligning mellem DVD-RW og DVD+RW:
http://www.dvdplusrw.org/pc/pccomparison.html

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 12:25

> Nu er denne side muligvis ikke den mest neutrale, men den har alligevel
> en rimelig god sammenligning mellem DVD-RW og DVD+RW:
> http://www.dvdplusrw.org/pc/pccomparison.html

Det her må næsten være den mest neutrale side:
www.dhd.dk/computer/dvd.htm

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen