Hjælp! ingen C:\ på ny comp.
Fra : Lars-Bo

Dato : 29-01-02 19:41

Jeg har fået en ny comp. som har partioneret HD. og config.sys og
autoexe.bat indlagt.
Grafikkortet er et Geforce2 mx 64Mb AGP

Jeg skal til at inst. Windows, men jeg kan ikke få så meget som et c-promt
frem?
Hvad kan jeg gøre? Det er ikke skærmen der er i stymmer!
Når jeg sætter en startdiskette ind sker der ingenting! Jeg fatter minus? Og
butikken har lukket nu!

Hjælp!

Lars-Bo

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 29-01-02 19:52

Har du husket at formattere disken efter du partitionerede den??
Mvh.
Christian

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 19:54

"Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en ny comp. som har partioneret HD. og config.sys og
> autoexe.bat indlagt.

Fino. Hvis du kan kopiere filer må din harddisk være "oppe".

> Grafikkortet er et Geforce2 mx 64Mb AGP
>
> Jeg skal til at inst. Windows, men jeg kan ikke få så meget som et c-promt
> frem?

Hvordan prøver du?

> Hvad kan jeg gøre? Det er ikke skærmen der er i stymmer!
> Når jeg sætter en startdiskette ind sker der ingenting! Jeg fatter minus?
Og
> butikken har lukket nu!

Beskriv problemet lidt nærmere:
- har du sort skærm?
- er problemet, at den ikke vil boote fra en startdiskette? (->check i BIOS
om den er sat til at boote fra a-drevet)

/Chr

Fra : Lars-Bo

Dato : 29-01-02 20:07

Der kommer kun røde glimt på skærmen (den samme jeg skriver ved nu).
Hvordan går man i BIOS?
Det er som om der er noget grundlæggende galt!

Lars-Bo

Fra : Nix

Dato : 29-01-02 20:23

Man kommer ind i bios ved at trykke på delete knappen når maskinen starter
op, altså når den står og tæller ram op.
De røde glimt ved jeg ikke hvad betyder.

Nix

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 20:48

"Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Der kommer kun røde glimt på skærmen (den samme jeg skriver ved nu).
> Hvordan går man i BIOS?
> Det er som om der er noget grundlæggende galt!

Prøv at beskrive præcist, hvad du har gjort, og hvad du gør.
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue problemet; Hvad er røde glimt? På skærmen?

/Chr

Fra : Nix

Dato : 29-01-02 20:19

Er det Win98 (eller ældre) du prøver at installere?
Problemet kan være at hvis hd'en ikke kører med FAT filsystemet, så kan
startdisketten ikke "forstå" hd'en, og kan derfor ikke finde den. Det samme
sker hvis du booter med en fat16 bootdiskette og har en hd der kører med
fat32.

Prøv at reformattere hd'en med den bootdiskette du vil bruge.

Håber det hjælper...
Nix

Fra : Lars-Bo

Dato : 29-01-02 20:26

> [...]
samme
> sker hvis du booter med en fat16 bootdiskette og har en hd der kører med

Aha, ja det kan være at min win 98 er for gammel. Hvor kan man se versionen
i win 98 når den er installeret på computeren?

Fra : Nix

Dato : 29-01-02 20:36

Hej igen...
Du kan vist se versionen af Win inde under kontrolpanel, system....
men det jeg mente var, at det kan være at den der har formatteret hd'en har
brugt et nyere filsystem end det win98 kan køre med (fat16/fat32).

Du kunne prøve at få fat i win2k, og se om det virker.
Ellers kunne du prøve at reformattere hd'en med win98 bootdisketten, da du
så automatisk ville ændre filsystemet på hd'en.

Kan du starte maskinen på hd'en, altså uden boot diskette?

Nix

Fra : @ndersson

Dato : 29-01-02 21:29

Jeg kører første udgave af win98 i fat32 . Er jumpere og swits på MOBO sat
til cpu'en????

Hilsen
Andy