Kastration, men stadig hingst ?
Fra : Conni & Svend

Dato : 29-01-02 19:03

Hej

Jeg har en 6 årig vallak, jeg har haft i et år. Dejlig hest, men han er
stadig meget "hingst", hopper på min andre 2 hopper så snart de kommer på
fold
og går og smånapper dem hele tiden. Jeg ved desværre ikke hvornår han er
blevet kastreret.
Jeg tror nu ikke der er nogen løsning, men skriver alligevel, jeg vil ikke
skille dem af - de skal gå i den samme fold.

Mange hilsner
Conni

Fra : Winther

Dato : 30-01-02 08:30

Hejsa
Jeg har haft flere hingsteplage, og de er alle blevet kastreret deres første
forår. Dette har ikke forhindret, at at mindst en af dem har bedækket når en
hoppe kom i brunst. Altså, jeg tror ikke på, at det har så meget at sige med
hvornår hingsten er kastreret, og hvad vigtig er, - der kommer altså ingen
føl ud af det.

Vh. Winther.