Problemer: SapDB og Redhat Linux
Fra : Jacob Laue Petersen

Dato : 29-01-02 18:03

Hej gruppe.

Er der nogle der har erfaringer med at installere en SapDB på en linux?

Jeg har fået installeret SapDB'en, og kan også fint starte den, men kan ikke
connecte til den, med den medfølgende SapDB Database Manager. Jeg får en
communication error.

Hvad kan der mon være galt?

System:
Linux Redhat 7.2
SapDB 7.3

Mvh. Jacob Laue Petersen

dk.edb.database
dk.edb.system.unix

Fra : Christian Laursen

Dato : 29-01-02 19:54

"Jacob Laue Petersen" <jacob@laue.dk> writes:

> [...]
> connecte til den, med den medfølgende SapDB Database Manager. Jeg får en

SAP har en mailingliste, der hedder sapdb-general, hvor der med stor
sandsynlighed er en masse folk, der kan svare på det.

Jeg snakker normalt med databasen fra perl med DBD:BC, men hvis
det skal gøres fra en prompt virker følgende fint for mig (for den
medfølgende test-database):

[xi@borg ~]$ /opt/sapdb/indep_prog/bin/dbmcli -u dbm,dbm -d TST db_state [19:50]
OK
State
OFFLINE
[xi@borg ~]$ /opt/sapdb/indep_prog/bin/dbmcli -u dbm,dbm -d TST db_warm [19:50]
OK
[xi@borg ~]$ /opt/sapdb/indep_prog/bin/dbmcli -u dbm,dbm -uSQL test,test -d TST [19:50]
/opt/sapdb/indep_prog/bin/dbmcli on TST>sql_execute select 5 from dual
OK
END
5

---

Da jeg kører SuSE har jeg ikke så voldsomt styr på problemer, der er på
redhat, så jeg nævner lige mailinglisten en gang mere. :)

http://www.sapdb.org/framesets/sap_db_contact.htm

Christian Laursen