lås modem op
Fra : fam fischer

Dato : 29-01-02 17:20

hej ng
jeg har købt et modem i eletrik city i viby århus men det er låst til telia
og jeg vil gerne ring op til teledanmark så er der nogen der har en kode til
at låse mit modem op med
hilsen dorte
--
Hilsen
Fam.Fischer

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 17:24

"fam fischer" <lm-fischer@mail.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> hilsen dorte

Du HAR jo alllerede stillet spørgsmålet - og blevet bedt om at angivet
modemets type, hvis du vil have hjælp.

/Chr

Fra : fam fischer

Dato : 29-01-02 18:36

okay og undskyld jeg har postet den 2 gange men jeg kunne ikke se mit brev i
ng så derfor de 2 gange

nå men modemmet er et topcom 56 k modem fra telia til 49 kr det er i deres
tilbuds avis der står også noget med ucom nordic v 90 på det
hilsen dorte

--
Hilsen
Fam.Fischer

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 19:05

> okay og undskyld jeg har postet den 2 gange men jeg kunne ikke se mit brev
> ng så derfor de 2 gange

AhA. Et tip: drop news.tele.dk. TDC Internet KAN tilsyneladende bare ikke
drive en fungerende newsserver. Brug news.sunsite.dk istedet - den virker.

> nå men modemmet er et topcom 56 k modem fra telia til 49 kr det er i deres
> tilbuds avis der står også noget med ucom nordic v 90 på det

Måden at omgå operatørvalget i består i at overskrive modemets firmware med
data, der IKKE indeholder operatørvalget. På
http://www.incom.se/sverige/drivrutiner/ucom/nordic56k.html ligger der
firmware til et modem, der l+y+d+e+r som dit. Jeg _ANER_ ikke om det
virker - men til 49,- kr. er det måske chancen værd.

/Chr

Fra : John Hinge

Dato : 29-01-02 19:53

On 29 jan 2002 Christian Mygind was heard to say:

> AhA. Et tip: drop news.tele.dk. TDC Internet KAN tilsyneladende
> bare ikke drive en fungerende newsserver. Brug news.sunsite.dk
> istedet - den virker.

Det var dog et fantastiskt sagligt svar.
Man kan se du har tænkt længe over fejlkilderne, som f.eks
muligheden af forkert indstillet newsreader og den slags.

Her er en bedre legekasse til den slags saglighed :
fut : dk.snak.mudderkastning

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 20:45

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> flæbede i en meddelelse
> Det var dog et fantastiskt sagligt svar.
> Man kan se du har tænkt længe over fejlkilderne, som f.eks
> muligheden af forkert indstillet newsreader og den slags.

Vrøvl.
1: Jeg kunne se, at afsenderen anvendt news.tele.dk,
2: Jeg har selv store problemer med den - afsendte indlæg forsinkes
gennemsnitligt 15-45 minutter, når jeg afsender igennem den - hvis de
overhovedet når frem (hvilket har været tilfældet med over 10% af mine
indlæg igennem de sidste par måneder),
3: Jeg har fulgt klagesangen på TDC-newsservice-gruppen igennem længere tid
og konstateret, at TDC-Internet simpelthen ikke magter både at levere det
volumiøse binære feed samtidigt med et stabilt feed i tekstgrupperne,
og
4: Jeg har fra adskillige sider konstateret problemet omfang i en så
overvældende grad, at jeg tillader mig at kalde det et problem og ikke
mindre forstyrrelser.

- og kan således konkludere, at ønsker man at anvende en "almindelig"
newsreader som OE i kombination med en leveringsaftale fra TDC-Internet er
man bedre tjent med at "låne" servicen af Sunsite. Hér når indlæg frem -
sekunder efter, at de er afsendt. Denne enkle funktionalitet har jeg ikke
oplevet hos TDC siden FØR de begyndte at sælge ADSL-linier.

> Her er en bedre legekasse til den slags saglighed :
> fut : dk.snak.mudderkastning

Så gerne. Hvis din "tantesnerpethed" ikke er blæst over, når denne besked
dukker op på en TDC-server skal jeg gerne slynge mudderet efter dig i
muddergruppen PLUS synge en sang om indstilling af newreadere som fejlkilde.

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 20:54

"Christian Mygind" <mygindFjErN@c.dk> skrev i en meddelelse

Og lad mig derfor illustrere min pointe:

Efter afsendelsen af min foregående besked i tråden checkede jeg på
news.tele.dk kl. 20:51 om min besked (den jeg hér svarer på) var dukket op i
tråden. Jeg resettede desuden gruppen. Det var HVERKEN min egen eller din,
afsendt en time før.
HER er således den mest sansynlige fejlkilde til ALLE de posteringer i
dk.hierakiet, hvor TDC-Internet-kunder beklager sig over, at de ikke kan se
deres egne posts.
Get it?

/Chr

Fra : @ndersson

Dato : 29-01-02 21:33

klip> Og lad mig derfor illustrere min pointe:

> [...]
> HER er således den mest sansynlige fejlkilde til ALLE de posteringer i
> dk.hierakiet, hvor TDC-Internet-kunder beklager sig over, at de ikke kan
.......klip

Jeg ved godt at dette IKKE er en diskussionsgruppe, men jeg må give
Christian 100% ret..
Jeg brugte TDC og manglede mindst 2 svar i "overclocking" på et spørgsmål
som jeg stillede og irriterede svarene ved at stille spørgsmålet igen.. Så
jeg var lykkelig for rådet om sunsite som jeg bruger nu..! (21:32)
Hilsen
Andy

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 21:38

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[cut]

....og så lige for at tærske den sidste langhalm: klokken 21:36 er fortsat
ingen af de omtalte posts dukket op (på MIN dread) på news.tele.dk.

/Chr

Fra : Hans

Dato : 30-01-02 03:27

> ...og så lige for at tærske den sidste langhalm: klokken 21:36 er fortsat
> ingen af de omtalte posts dukket op (på MIN dread) på news.tele.dk.

Prøv og ændre server til: dtext.news.tele.dk

Den kommer stort set med indlæggene med det samme.

mvh
Hans

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-01-02 10:37

"Hans" <fast@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv og ændre server til: dtext.news.tele.dk
>
> Den kommer stort set med indlæggene med det samme.

Sandt - men ærgeligt, at TDC-internet ikke kan levere det hele på én server.

/Chr

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-01-02 18:47

fam fischer skrev:

>jeg har købt et modem i eletrik city i viby århus men det er låst til telia
>og jeg vil gerne ring op til teledanmark så er der nogen der har en kode til
>at låse mit modem op med

Du spurgte i går og blev bedt om at angive hvilket modem det drejer
sig om:

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : fam fischer

Dato : 30-01-02 14:32

tak for svar
v.h. dorte
--
Hilsen
Fam.Fischer

Fra : BelieveInSanta

Dato : 03-07-02 08:43

Eller i kan prøve med at skrive dette i inistreng:

ats20=1

works for me....

http://www.kandu.dk/