RJ 45 Vægstik
Fra : Lars kj

Dato : 29-01-02 16:51

Hej

Hvor køber man Net stik som kan monteret på vægen på samme måde som
telefonstik(lille dåse som kan sættes på vægen) og hvad koster de?

/lars

Fra : Torben Graae

Dato : 29-01-02 17:25

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor køber man Net stik som kan monteret på vægen på samme måde som
> telefonstik(lille dåse som kan sættes på vægen) og hvad koster de?
>

> /lars

Hej Lars
Ved en el-installatør eller på www.green-line.dk (el-artikler)

/Torben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-01-02 17:28

> Hvor køber man Net stik som kan monteret på vægen på samme måde som
> telefonstik(lille dåse som kan sættes på vægen) og hvad koster de?

Fx:

http://www.elstore.dk/

De er rimelig billige...

Du skal have fat i...

Underlag, udtag, connecter og monteringsrammer.

LK´s lexcom er skide nemme og montere.

Prisen er vel ca. 150 kroner...

Mvh. Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-01-02 17:36

> Prisen er vel ca. 150 kroner...

LEXCOM 125 KONNEKTOR UTP 47,5 kr.
LEXCOM DATAUDTAG UDEN KONNEKTOR FUGA STP/UTP T3 2 STIK I HVID 66,33 Kr.
MONTAGERAMME HVID 8,83

underlag kan jeg ikke lige finde hos elstore... pris ca. 20 kroner

47,5
66,33
8,83
20

*1,25

Pris ca. 180 Kroner pr. sæt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-01-02 17:37

> Du skal have fat i...
>
> Underlag, udtag, connecter og monteringsrammer.

Og 50´er ramme til udtaget

Fra : Heidi & Robert Lanth~

Dato : 29-01-02 22:22

hvad så med stikkene til kablerne er de lette og sætte på og er det de samme
stik man bruger til telefoner som til netværk?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-01-02 22:30

"Heidi & Robert Lanther" <lanther@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvad så med stikkene til kablerne er de lette og sætte på og er det de
samme
> stik man bruger til telefoner som til netværk?

Nogle stik er lettere at samle end andre.... Fx LK´s skal man ikke bruge
specielt værktøj. Efter min mening, er det supernemme at montere... Det
tager ved under eet minut pr stik. Med afisoleret kabel. Man lægger de
snoede tråde ned i stikket. Og klemmer sammen, og klipper ledningerne.

Ja efterhånden laver man kun PDF stik. som så kan bruges til alverdens
ting... Fx kan du koble 4 telefoner på eet stik, eller eet netværksstik...

Fx laver AMP noget flexsystem... hvor man kan klikke de stik I, man skal
bruge.... Så det er en meget flexsibel installation... til gengæld er det
noget rigtig lort at montere. Bla. pga at det er skærmet, og måden at
montere stikket på.

Fra : Heidi & Robert Lanth~

Dato : 29-01-02 22:45

> [...]
> tager ved under eet minut pr stik. Med afisoleret kabel. Man lægger de
> snoede tråde ned i stikket. Og klemmer sammen, og klipper ledningerne.

Jeg tænkte nu mere på stikket på selve ledningen som går fx til computeren
netkort!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-02 06:14

"Heidi & Robert Lanther" <lanther@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte nu mere på stikket på selve ledningen som går fx til computeren
> netkort!

Det kan bestemt ikke betale sig, at lave selv.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-01-02 13:01

Blandt andet www.bn-elektronik.dk sælger nogle billige asiatiske vægstik.
Her koster en komplet stikdåse med to udtag ca. 75 ex moms. Til gengæld
kræver de et specielt stykke værktøj til monteringen... men det kan betale
sig, hvis du skal montere mange stik.

Mvh Ben

Fra : Kim Greve

Dato : 30-01-02 19:11

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse news:fc.0073fb6b03d383963b9aca001a10e204.3d384c6@net.dialog.dk...
> [...]
> kræver de et specielt stykke værktøj til monteringen... men det kan betale

Og husk så lige at BN ikke sælger til private...

--
Kim Greve

Fra : N. E. Petersen

Dato : 01-02-02 15:35

Faktisk købte jeg i denne uge nogle "dåser" med RJ45 udtag hvori netkablets
otte ledninger monteres med skruer. Jeg har endnu ikke prøvet dem, men
prisen er kr. 29,- per stk hos Kjærulff i Odense..

/NEP

Fra : Arne Keller

Dato : 01-02-02 19:33

On Fri, 1 Feb 2002 15:35:11 +0100, "N. E. Petersen" <nep@dou.dk>
wrote:

>Faktisk købte jeg i denne uge nogle "dåser" med RJ45 udtag hvori netkablets
>otte ledninger monteres med skruer. Jeg har endnu ikke prøvet dem, men
>prisen er kr. 29,- per stk hos Kjærulff i Odense..

Det er nok Cat 3 eller dårligere.

I så fald kan du måske få 10Base-T til at fungere.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.