Mussemåtte
Fra : Jean Pierre

Dato : 29-01-02 09:23

Jah det er vel også en slags Hardware? :)
Well... jeg har indtil for nyligt opdaget at min MS intellipoint optiske mus
ikke fungerer specielt godt på den stofmussemåtte jeg har brugt til den. Jeg
har nu kastet den måtte væk, og bruger musen på borderst overflade. Men
bordet er lakbehandlet bøg, og for at sige det selv, så er overfladen ret
ujævn, og jeg mistænker det for ikke at være så go mod min mus's fødder.
Derfor skal jeg finde mig en mussemåtte. Er der nogen som har erfaringer med
nogen specielle?! SteelPad sælger åbenbart ikke mere, IceMat duer ikke til
optiske mus i mange tilfælde... Er det iorden bare at bruge en af de der
cheapo mussemåtter med plastikoverflade istedet for stof? Eller nogen der
har bedre alternativ?

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-01-02 09:32

Jeg har en Logitech Mouseman dul optical og har i gennem noget tid nu brugt
en display måte ( dem der ligger på diske i musik foretninger og lign ) fra
filmen Forhekset, og det virker da helt fint. Den kostede ikke at få, da den
alligevel skulle smides ud, de får jo jævnligt nye som skal frem og ligge.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Svest

Dato : 29-01-02 10:27

Tjaa, jeg bruger noget så simpelt som en stof måtte fra IBM learning
services (den er blå, til Logitech dual optical mouseman, og det fungerer
upåklageligt!

Svest - Himself

Fra : Jean Pierre

Dato : 29-01-02 13:26

Jeg har heller aldrig lagt mærke til den ikke fungerede perfekt før jeg
kastede måtten væk og spillede lidt Quake3... Det er ikke til at mærke i
normalt brug, men når jeg skal lave meget små og jeg mener MEGET små
bevægelse som at sigte efter et mål på størrelse med 1 pixel, så reagerer
musen slet ikke når jeg rykker den så minimalt lidt på måtten. Men på bordet
kan den sagtens.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-01-02 07:35

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevægelse som at sigte efter et mål på størrelse med 1 pixel, så reagerer
> musen slet ikke når jeg rykker den så minimalt lidt på måtten. Men på

Jeg har meget god erfaring med et hvidt skriveunderlag fra boghandlen til
min Logitech cordless optical. Men det hvide underlag er nu mest for at
spare strøm, hvad der er ligegyldigt med mus med hale.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Leony

Dato : 29-01-02 15:08

> cheapo mussemåtter med plastikoverflade istedet for stof? Eller nogen der
> har bedre alternativ?

Jeg bruger et stykke pap. Det virker kanon og det holder lidt bedre end et
stykke hvidt papir (som jeg har haft de bedste resultater med). Har prøvet 5
forskellige musemåtter der virkede af pommern til. En billig rød stofmåtte
var mindst dårlig.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bo Sørensen

Dato : 29-01-02 15:37

Godt råd:

Tag et stykke pap - lav en gitter i en grafikprogram med liniestørrelse på 3
pixels og 5 pixels mellem hver linie - print den ud på pappet - laminér det
og vupti - den kører som en drøm og TOTAL følsomt!!

- Bare et godt råd!

- Bo

Fra : Zed

Dato : 29-01-02 16:14

har ellers hørt at høj kontrast får den til at gå amok..har endda oplevet
det..dog var det pga motiv på musemåtten

-Zed