HJÆLP mod forstoppelse.
Fra : Hvornum \(Max\)

Dato : 28-01-02 23:43

Hejsa NG.
Jeg håber nogen her kan give mig et godt råd.
Min schæferhvalp på knap ½ år lader til at have fået forstoppelse, hun havde
i forrige uge diarre/opkastnig og for at udlukke evt. orm gav jeg hende i
samråd med dyrlægen en ormekur. Mens hun havde diarre gav vi hende dyrlægen
skånekost og efterfølgende har hun ikke været meget for at spise, hverken
det vanlige tørfoder eller skånekosten, hun kan dog lokkes til det som
belønninger ved træning og anden lækker hjemmelavet foder (ris og tun, lever
osv, ingen rå kødben) spiser hun med velbehag. Jeg troede til at begynde med
at det handlede om at hun så hellere ville have det og har derfor holdt igen
og ladet hende "sulte" til hun ville æde tørkosten, men hun giver sig ikke
bare umiddelbart!! De sidste dage har hun så virket til at have træg mave og
været længe om at gøre sig færdig og idag er der bare ikke kommet noget, hun
forsøger, men kan tydeligvist ikke. Jeg har desværre ikke parafinolie i
huset, men har lige givet hende 1 dl. spiseolie. Er der nogen der ellers har
et godt råd til hvad jeg kan gøre????
Hilsen Gitte og Tammi.

Fra : Pia

Dato : 29-01-02 00:02

Man kan få noget pasta hos dyrlægen, som indeholder levende
mælkesyrebakterier, dem som findes i yoghurt dør allerede i mavesækken,
disse holder hele vejen ned i tarmsystemet og burde genoprette balancen. Det
er en smart doseringssprøjte, og den holder temmelig længe udenfor køleskab,
man har altså til et par gange.

:Pia

Fra : Hvornum \(Max\)

Dato : 29-01-02 00:15

Tak for rådet Pia, jeg vil ringe til dyrlægen imorgen, hvis ikke der sker
noget forinde
KH Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-01-02 00:22

"Hvornum (Max)" <hvornum@hvornum.com> skrev i en meddelelse
Er der nogen der ellers har
> et godt råd til hvad jeg kan gøre????

Ja et aldrig svigtende middel er det tarmregulerende fiberprodukt
HUSK der jo bruges af mange mennesker .. det er vidundermiddel ved
både diarre og forstoppelse .. HUSK er også lanceret til dyr og hedder
da psylivet og fås hos dyrlægen men du kan også bruge HUSK til
mennesker .. det gør jeg og det er et uskadeligt naturprodukt der ikke
kan overdoseres .. giv det i lidt A 38, kernemælk eller hvad hunden
ellers kan lide at drikke .. og sørg selvfølgelig for at den har
adgang til vand ..

God bedring og smil fra Ami ..

Fra : Hvornum \(Max\)

Dato : 29-01-02 01:03

Hejsa Anne-Marie.
Jamen det er måske værd at prøve imorgen. Jeg har også hørt at man kan give
dem et ganske almindeligt klyx, som man bruger til ældre mennesker, så jeg
vil begive mig ned på apoteket imorgen.Ved du om man kan bruge svesker, som
man gør til mennesker? Hundes maver er jo skruet lidt anerledes sammen!!!
Hun har altid adgang til frisk vand og drikker også rigeligt, motionen
skulle heller ikke fejle noget. Det er nu heller ikke fordi hun virker
dårlig, på nogen måde, hun har da også spist til aften, men det bekymrer mig
for det skal jo gerne ud i den anden ende.
Tak for dit råd.
Hilsen Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-01-02 08:27

> Hejsa Anne-Marie.
> Jamen det er måske værd at prøve imorgen. Jeg har også hørt at man
kan give
> dem et ganske almindeligt klyx, som man bruger til ældre mennesker,

vil varmt anbefale HUSK i første omgang, og det hjælper garanteret giv
en ½ til en hel måleske alt efter hundens størrelse og der er den
fordel at det er et naturprodukt som ikke kan overdoseres ..min datter
bruger produktet grundet kronisk diarre .. hun har chron .. så det et
tarmregulerende middel der er effektiv både ved forstoppelse og diarre
... jeg har altid produktet i huset både til mig selv og hund og kat
...Produktet kan i øvrigt også gives som et kosttilskud ..akkurat som
mennesker jo bruger det .. til en hund skal du blot ikke give hver dag
idet det kan give problemer med analkirtler .. Jeg giver hunden det
ca. 1-2 gange om ugen som kosttilskud ...men her hvor der er tale om
forstoppelse kan du roligt give det hverdag indtil maven er i orden ..

> [...]
svesker, som
> man gør til mennesker? Hundes maver er jo skruet lidt anerledes

Nej det ved jeg godt nok ikke om man kan ..! men hvis ikke HUSK har
hjulpet i løbet af i dag eller i morgen synes jeg lige du skal
kontakte dyrlægen .. du kan i øvrigt sikkert også købe HUSK hos ham da
går det under navnet psylivet .. men er nøjaftigt samme produkt bare
billigere .. grundet emballagen ..
Smil fra Ami

Fra : Pia

Dato : 29-01-02 08:48

> idet det kan give problemer med analkirtler .. Jeg giver hunden det
> ca. 1-2 gange om ugen som kosttilskud ...

Jeg er bare nysgerrig, men er det virkelig nødvendigt? Jeg synes at hundens
mave stort set passer sig selv med almindeligt foder... Kan man ikke
risikere at den så ikke kan klare sig uden?

:Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-01-02 09:06

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a35jpg$e7u$1@sunsite.dk...
.... Kan man ikke
> risikere at den så ikke kan klare sig uden?

Nej den risiko løber man ikke Husk er maveregulerende men bestemt ikke
vanedannende .. og et ganske udemærket kosttilskud til hunde og katte
... og i øvrigt også godt hvis hunden ved et uheld skulle æde noget som
ikke er beregnet til hundemaver idet Husk lægger en beskyttende hinde
på tarmen .. smil fra Ami

Fra : Hvornum \(Max\)

Dato : 29-01-02 21:34

Hejsa Anne-Marie og Pia.
Tak for hjælpen, problemet ser ud til at have løst sig . Olien i aftes og
olie i havregrød til morgen gav resultat. Jeg har dog lige været et smut
forbi dyrlægen, vi ser lige tiden an om det er helt overstået. Jeg har købt
HUSK og givet hende det i lidt A38 idag. Så nu krydser jeg fingre.
KH. Gitte

Fra : Jesper Hammer

Dato : 31-01-02 22:57

Hej

Jeg fik engang et godt råd mod forstoppelse, som lyder: Fiskeboller og
sigtebrød, blødt op i mælk. Jeg har prøvet det på mine egne hvalpe, og det
var noget der virkede, og end da meget hurtigt.

Hilsen

Jesper