Selvmord
Fra : Klaus

Dato : 28-01-02 19:52

Hvilken piller kan man tage hvis man vil begå selvmord hurtigt og uden for
megen ubeha ?? det skal også være nogle der er til at skaffe !

Jeg har 200 Litigen, hvad sker der hvis jeg tar dem ??

Fra : Per S.

Dato : 28-01-02 20:50

Klaus, det er absolut den dårligste løsning, og der er masser af hjælp og
støtte at hente her.
Du risikerer at vågne op efter en udpumpning, og have skadet din hjerne
eller dine organer. Tro mig, det er ingen god oplevelse, min mor har prøvet
det et par gange, så jeg har set, hvad der sker.
Du er velkommen til at skrive privat til mig eller her, hvis du har lyst.
Fortæl hvad der sker, hvorfor du har lyst til at slippe livet..
Men lad være med at spise de piller.
Med kærlig hilsen
Charlotte

www.heartnsoul.dk

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 30-01-02 21:06

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 30-01-02 21:08

do it.

Fra : Heidi

Dato : 30-01-02 21:41

"Kjeld & Mariane" <mamsen@c.dk> skrev i en meddelelse news:3c58519b$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> do it.

Ja det var da et virkelig konstruktivt svar - not! Hvis du/i ikke har
et fornuftigt svar eller vil hjælpe manden, så lad dog være med at
svare.
Og kig venligst lidt på reglerne om at citere:
url:http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 02-02-02 19:51

Hvad er dit problem

Fra : Susanne Jensen

Dato : 03-02-02 18:23

"Kjeld & Mariane" <mamsen@c.dk> wrote in message news:<3c5c3407$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hvad er dit problem
>
> "Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kjeld & Mariane

Jeg giver Heidi fuldstændig ret!

Det dur ikke at skrive sådan nogle ligegyldige kommentarer til en fyr
som angiveligt er langt ude!

Hvis Kjeld & Mariane er jeres rigtige navne, så er det også lidt dumt,
fordi det er så sjælden en kombination, så tager det to minutter at
finde ud af, at det eneste par i Danmark som hedder sådan, bor (jf.
www.navnebogen.dk):
Romvej 17, st, 7620 Lemvig og har telefonnummer Tlf 97 82 33 73

Hvadenten det er jeres rigtige navne, som I bruger til at opfordre
andre til mord (jf. straffeloven så er selvmord også mord, selvom der
sjældent tildeles fængselsstraf til dem, som forsøger), eller det er
en form for chikane mod et par du kender ... så er det direkte
ulovligt!

MVH Susanne

NB. Til Klaus: Selvmord med piller bliver næsten altid forpuret, fordi
det gør så pokkers ondt, at de fleste enten skriger så højt at andre
kommer dem til undsætning, eller selv ender med at tage telefonen og
ringe 112 - og det efterfølgende liv bliver ikke lettere med åbent
mavesår og en såret familie/omgangskreds!

Fra : Sm

Dato : 04-02-02 11:50

--

"Susanne Jensen" <susanne@jensen.sh> skrev i en meddelelse > Hvis Kjeld &
> [...]
> www.navnebogen.dk):
> Romvej 17, st, 7620 Lemvig og har telefonnummer Tlf 97 82 33 73

jeg ved ikke hvorfor men jeg kan ikke komme ind på "navnebogen"
Var det ikke bedre om du havde fundet Klaus' adr og telefonnummer, så nogen
i nærheden kunne hjælpe ham.

Soeren

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 04-02-02 21:01

Til Susanne Jensen
Du er stadig for DUM.

Fra : Susanne Jensen

Dato : 03-02-02 18:32

Rettelse til før ... en andet sted fandt jeg følgende:
Search Result 6
Fra:Kjeld List (mamsen@c.dk)
Emne:bøger
Nyhedsgruppe:dk.marked.privat
Dato:2001-09-10 04:27:09 PST

Div.bøger fra union kan afhentes.
Tlf.46598715
Og denne Kjeld List bor tilsyneladende i Hedehusene:

Kjeld List Tlf 46 59 87 15
Sletteager 8
2640 Hedehusene

Men nu undrer det mig endnu mere, det kan også nemt være chikane ...
det er nok en god ide, hvis alle lige søger på sin egen email for at
se hvor mange indlæg og hvilke der er indgivet!

Det er i hvert fald rystende, at nogen synes at det er sjov at køre
had mod nogen der ligger ned!

MH Susanne

Fra : Kat

Dato : 03-02-02 19:53

Følgende er sendt til dk.helbred (den originale tråd) +
dk.admin.netikette

"Susanne Jensen" <skrev:
> Rettelse til før ... en andet sted fandt jeg følgende:
> Search Result 6
> Fra:Kjeld ..............SNIP
> Og denne Kjeld bor......SNIP

Det gør det da ikke sagen bedre, at du hænger folk ud med privat
adresser og telefonnumre.
Uanset om det man skriver er mere eller mindre velvalgte ord, er
det vel ikke normal praksis her i NG??? Eller hvad...??

fut: dk.admin.netikette
--
/kat
---

Fra : Susanne Jensen

Dato : 04-02-02 21:27

> [...]
> Uanset om det man skriver er mere eller mindre velvalgte ord, er
> det vel ikke normal praksis her i NG??? Eller hvad...??

Det var ligeså meget for at minde folk i al almindelighed om, at man
tit kan spores ... og det kan jeg selvfølgelig også :)

Man skal tænke lidt over, at man svarer et menneske, og at der er
mennesker der læser de indlæg man sender ind!
Der sidder folk, som aldrig skriver, men bare læser ... og nogle af
dem, har måske selvmordstanker, og disse mennesker skal ikke have
følelsen af, at man tager på det med lethed - så skal folk hellere
undlade at skrive.

Det skal man tænke over...

Og jeg synes ikke, at jeg hænger nogen ud ... jeg lavede cut&paste til
en almindelig kendt internettjeneste, som jeg lavede reference til...
det var ikke et længere detektivarbejde - så jeg mener at de folk
hængte sig selv ud!

MVH Susanne

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-02 00:39

Susanne Jensen skrev:

>Det var ligeså meget for at minde folk i al almindelighed om, at man
>tit kan spores ... og det kan jeg selvfølgelig også :)

Den sporing du lavede var ikke ret god så, prøv at checke deres ip
adresse som peger et helt andet sted hen end Lemvig, så de personer i
Lemvig kan jo havne i en dårlig situation.

>Og jeg synes ikke, at jeg hænger nogen ud ... jeg lavede cut&paste til
>en almindelig kendt internettjeneste,

Som i dette tilfælde er statistisk set et rent gæt, jeg har selv
checket deres ip som viser noget helt andet end du offentliggjorde.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Kat

Dato : 05-02-02 13:13

"Susanne Jensen" skrev:

> Det var ligeså meget for at minde folk i al almindelighed om,
at man
> tit kan spores ... og det kan jeg selvfølgelig også :)

Det skal vel ikke retfærdiggøre din (for mig) overilede handling?

> [...]
have
> følelsen af, at man tager på det med lethed - så skal folk

Det er jo din mening og tanker omkring NG - ikke nødvendigvis
alles

> Det skal man tænke over...

Ikke alle kan måske tænke så langt som du kan....?? Og vi er da
(sikkert) eninge om, at der findes mere eller mindre heldige
personer og udmeldinger her i NG!?

> [...]
til...
> det var ikke et længere detektivarbejde - så jeg mener at de

Hmmm.....cut & paste eller hvad man nu vælger at kalde det, så
offentliggjorde du en andens privat liv her NG, og det mener jeg
ikke skulle være nødvendigt - enig eller uenig i andre meninger.
Det skulle jo netop retfærdiggøre, at jeg nu hængte din adresse
og nummer bare forbi vi ikke lige er helt enige omkring takt og
tone på NG?
Mener du så at man hænger sig selv ud her i Ng, når man deltager
med ægte navn og ægte mailadresse, da det så ikke er svært at
finde adresser og lign.?? Så er vi jo alle syndere, og så får du
sørme travlt med at offentliggøre alle de personer, som du
igennem tiden bliver uenige med!
--
/kat
---

Fra : Heidi

Dato : 03-02-02 23:06

"Kjeld & Mariane" <mamsen@c.dk> skrev i en meddelelse news:3c5c3407$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er dit problem

Mit problem er for det første, at jeg læser dit/jeres svar ("do it") som om,
du/i opfordrer Klaus til at tage pillerne og begå selvmord - og uanset
hvordan jeg ser på det, så er det sgu ikke nogen konstruktiv hjælp.
Og hvis man ikke mener man kan eller vil hjælpe i sådan et tilfælde, så
bør man holde sin kæft.

Mit andet problem er, at du/i skriver ovenover det du/i kommenterer, og
ikke klipper det overflødige væk - sådan som det tilfældigvis er
standard at man gør i danske nyhedsgrupper. Og så er jeg i øvrigt ved
at være træt af at skrive du/i...

At jeg så langt fra bifalder at man forsøger at hænge nogen ud med navn,
adresse og telefonnummer på nettet er en helt anden sag...

Fra : Heidi

Dato : 04-02-02 20:26

Jeg har modtaget en mail på min email adresse, fra Kjeld og
Mariane (hvem af dem det så end er - der er åbenbart ingen af dem
der vil lægge entydigt navn til det de skriver), selvom jeg udtrykkeligt
frabeder mig private mails i min signatur. Ikke nok med det, så er det
heller ikke den mail jeg bruger på usenet der er skrevet til, men en af
mine andre mail adresser. Jeg kan forestille mig at det er min
hjemmeside de har fundet den adresse på, men jeg synes ganske enkelt
ikke det er acceptabelt, så derfor lægger jeg K&M's private svar til mig
her:

Kjeld og Mariane skrev i en mail, den 04.02.2002 kl. 20:00:

"Det er dog noget PIS du skriver
Hvis manden vil begå selvmord så lad ham dog gøre det"

Det er åbenbart formålsløst at diskutere med jer, og i har tilsyneladende ikke
argumenterne nok i orden til at i vil dele dem med andre i gruppen, men hvad med
lige at vende den om:
hvis Klaus havde været en i kendte, en af jeres gode venner, en i jeres
familie, og i fandt ud af bagefter at folk havde opfordret ham til bare at
gøre det i en nyhedsgruppe som er til for at man kan HJÆLPE hinanden,
ville i så synes det bare var helt okay? Specielt hvis det måske viste sig,
at det lige var det, der fik ham til rent faktisk at gøre det?
Hvis i kan svare ja til det, så fred være med jer - så kan jeg kun glæde
mig over at jeg ikke kender jer privat - er svaret nej, så burde i nok lige
tænke jer om en ekstra gang inden i skriver.

Og lad mig så gøre det klart en gang for alle: jeg vil IKKE have private
mails, specielt ikke fra jer, men heller ikke fra nogen anden på usenet -
der er en grund til at den emailadresse jeg bruger på usenet er "spamsikret", og tør man ikke offentliggøre det i gruppen, som man
skriver privat til folk, så burde man slet ikke færdes på usenet.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-02-02 21:18

Heidi skrev:

> [...]
>hjemmeside de har fundet den adresse på, men jeg synes ganske enkelt
>ikke det er acceptabelt, så derfor lægger jeg K&M's private svar til mig

Først et forsøg på at smide deres navn, adresse og tlf nummer her i
gruppen, så et brev mailet privat til dig, hvad tænker du dog på, det
er muligt de har generet din holdning til emnet i debatten, men hold
dog adresser, tlf numre og private mail for dig selv, det er dog det
værste jeg har set længe.

Fra : N/A

Dato : 05-02-02 00:34

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-02 00:34

Heidi skrev:

>Så læs da lige tråden ordentligt inden du kommer med den slags
>beskyldninger - det er IKKE mig der har lagt nogen navne og adresser
>i gruppen - faktisk tog jeg afstand fra det i min tidligere post.

Jeg beklager at jeg overså det.

men hvad med brevet som du offentliggjorde, var det ikke bedre at
svare dem privat, i stedet for at smide det her i gruppen og hyle op
om at du ikke vil modtage private breve?

>Og i øvrigt er det absolut ikke god netikette at skrive privat til folk,
>vedrørende ting der diskuteres i en nyhedsgruppe - specielt ikke når
>man udtrykkeligt frabeder sig dette.

Det har vi nu forstået.

Derfor har jeg offentliggjort deres
>private mail i gruppen - som sagt er det en GRUPPE, og jeg vil ikke
>diskutere min holdning, eller have andres holdninger, gennem private
>mails.

Det er ikke en grund for at offentliggøre et privat brev.

Fra : Heidi

Dato : 05-02-02 09:48

"Henning Lund" <FJERNhla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:id6u5u0vkhafuskvanpnnb0d7fk6bj517g@4ax.com...

> Jeg beklager at jeg overså det.
>
> men hvad med brevet som du offentliggjorde, var det ikke bedre at
> svare dem privat, i stedet for at smide det her i gruppen og hyle op
> om at du ikke vil modtage private breve?

Jeg hyler ikke op - og hvis jeg svarer dem privat, får jeg uden tvivl
endnu et privat svar, som jeg ikke er interesseret i. Men denne
diskussion burde vel sådan set foregå i netikette-gruppen.

> Det har vi nu forstået.

Godt - hvis bare alle andre også havde det

> Derfor har jeg offentliggjort deres
>
> Det er ikke en grund for at offentliggøre et privat brev.

Igen - det er din mening. Det er muligt at andre også har den holdning,
men sålænge der ikke er nogen der tilkendegiver det, så kan jeg jo ikke
se det. Og uden at vide det med sikkerhed, så er jeg faktisk ret
overbevist om, at der er nogen derude i cyberspace, som er enige med
mig i, at det er rimeligt at offentliggøre den slags breve.
Jeg kan i øvrigt heller ikke se at Kjeld og Mariane er kommet med nogen
god grund til at skrive til mig. Det var noget andet, hvis den mail
de havde sendt til mig privat, havde handlet om noget der udelukkende
vedkom mig - og det mener jeg ikke det var. De skrev at hvis manden
havde lyst til at begå selvmord, så skulle man lade ham gøre det. Det er
da en holdning som ikke bør diskuteres i private mails, men i gruppen, så
andre har en chance for at give deres besyv med.
At der så ikke er andre der gider diskutere det, som det hele handler om,
er jo ærgeligt - jeg ville feks. gerne vide, om Sabina fik noget ud af at
kontakte politiet da Klaus skrev og sagde farvel?

(Hvis privat mail/gruppeaktivitet ønskes diskuteret yderligere, burde det
som nævnt nok foregå i netikette-gruppen - den tråd her er vist ved at
være rigeligt off topic

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-02 10:38

Heidi skrev:

>Jeg hyler ikke op

Jo du gør, du fyrer det private brev op her i gruppen med en masse
beklagelsere, læs selv her.

> [...]
her:

- og hvis jeg svarer dem privat, får jeg uden tvivl
>endnu et privat svar, som jeg ikke er interesseret i.

Nej men så kunne du vælge at ignorere at de havde skrevet.

Men denne
>diskussion burde vel sådan set foregå i netikette-gruppen.

Det er rigtigt, der er vi sq enige, så jeg stopper.

Fra : Sm

Dato : 05-02-02 11:02

--

"Heidi" <SLETnyhedDETTE@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

lidt uden for tråden (måske) men er der nogen steder hvor man kan finde ud
af hem en e mail addresse tilhører.

Soeren

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-03-02 22:36

On Tue, 5 Feb 2002 11:01:56 +0100, "Sm" <xxxdsl52801@vip.cybercity.dk>
wrote:

>lidt uden for tråden (måske) men er der nogen steder hvor man kan finde ud
>af hem en e mail addresse tilhører.

"man" kan ikke hvis ikke "man" har adgang til logfiler, hos den ISP
opkoblingen sker gennem.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-03-02 22:28

On Sun, 3 Feb 2002 23:05:46 +0100, "Heidi"
<SLETnyhedDETTE@adslhome.dk> wrote:

>Mit andet problem er, at du/i skriver ovenover det du/i kommenterer, og
>ikke klipper det overflødige væk - sådan som det tilfældigvis er
>standard at man gør i danske nyhedsgrupper

Du ved godt hvordan man skal gøre, hvorfor gør du det så ikke selv?

Fra : Heidi

Dato : 03-03-02 21:18

"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> skrev i en meddelelse news:mug28ugfitm2bi4tkpkugsqaked23kriu4@4ax.com...

> Du ved godt hvordan man skal gøre, hvorfor gør du det så ikke selv?

*suk* Har du ikke andet at gå op i? Og så efter så lang tid? Og for ét
indlægs skyld?
Men okay, hvis vi virkelig skal til at tage det op en måned efter, så kan
jeg da godt gøre rede for følgende:

1. Jeg svarede på kjeld og marianes første indlæg "do it" - nedenunder.
Deres svar på dette stod ovenover det hele - jeg placerede mit svar
på dette nedenunder deres svar, og ovenover deres første indlæg
og mit svar på dette. Jeg ved ikke hvor det ville have været mere
relevant at placere det - det er jo ikke min skyld at de skrev ovenover i
stedet for nedenunder, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle til at flytte
rundt på det for at få det i den rigtige rækkefølge. Synes du selv det
ville have været mere overskueligt at jeg skrev nedenunder det hele?

og

2. Jeg undlod at klippe de første to indlæg væk, for at meningen i
tråden skulle bibeholdes - af hensyn til dem som ikke vidste hvad det
drejede sig om. Og netop fordi det var rodet med svar først ovenover,
og så nedenunder.

Er der mere du vil vide?
Og i øvrigt tror jeg næppe du finder ret mange indlæg fra mig, hvor jeg
ikke overholder de retningslinjer - mens feks. kjeld og mariane
konsekvent undlod at gøre det i denne tråd - så jeg begriber ikke rigtigt
hvorfor det skal falde tilbage på mig - nu...

FUT: dk.admin.netikette

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 06-02-02 19:53

Hej.
Jeg syntes virkeligt det er flot,der er kommet 16 mails grundet de 2 ord jeg
skrev,og kun 1 har har spurgt om hvordan det var gået med Klaus.
1 har offentliggjort min adr. tlf. nr. på nettet hvilket min sagføre og jeg
ikke mener er helt lovligt, men lad os nu se hvad der mere sker.
MVH.
KJELD.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-02-02 21:33

> [...]
jeg
> ikke mener er helt lovligt, men lad os nu se hvad der mere sker.

efter hvad jeg ved så er der to forskellige der uafhængigt af hinanden har
kontaktet politiet for at forhøre sig om klaus....
desværre måtte de ikke oplyse om hvad der ellers er sket... hvis folk ikke
vil have hjælp kan man ikke tvinge dem....
men at ligefrem opfordre dem til at gøre det er IMO komplet
forkasteligt.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Lise

Dato : 07-02-02 00:19

Kjeld & Mariane <mamsen@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c617aac$0$275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg syntes virkeligt det er flot,der er kommet 16 mails grundet de 2 ord
jeg
> skrev,og kun 1 har har spurgt om hvordan det var gået med Klaus.

KLIP

Jeg har skrevet mails til Klaus personligt, der synes jeg ligesom det hørte
bedre hjemme....

Er DU nu pludselig bekymret for Klaus????

Fra : Heidi

Dato : 07-02-02 10:04

"Lise" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:jTi88.374$JL2.6910@news.get2net.dk...

> [...]
> bedre hjemme....
>
> Er DU nu pludselig bekymret for Klaus????

Jeg undrer mig over det samme.

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 07-02-02 20:47

NEJ

Fra : Kjeld & Mariane

Dato : 07-02-02 20:46

NEJ

Fra : Sm

Dato : 08-02-02 08:29

Mon ikke Klaus laver fis med os, han lever jo i bedste velgående.

Soeren

Fra : baak

Dato : 08-02-02 20:27

Sm <xxxdsl52801@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Mon ikke Klaus laver fis med os, han lever jo i bedste velgående.

I så fald er det en syg joke af de værste. Det er jo også lidt farligt at gå
ud fra, at han laver "sjov", ikke?!

Fra : John Sahl

Dato : 09-02-02 11:43

"baak" <baakudenspam@mail.tele.dk> wrote in message news:3c64263e$0$22314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I så fald er det en syg joke af de værste. Det er jo også lidt farligt at gå
> ud fra, at han laver "sjov", ikke?!

Det er jo også derfor at politiet blev kontaktet i samme øjeblik
indlægget blev opdaget.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk