Dræbning af gnome
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 28-01-02 19:51

Hejsan,

Jeg har et lille problem, der ikke er vildt generende, men som jeg ikke
regner med er sundt for min boks. Når jeg en sjælden gang starter x op
som root, indlæser Gnome for det første min Desktop 2 gange, således at
der ligger to versioner af hver enkelt fil på skrivebordet - lidt
pudsigt.

Mere seriøst er dog at den konsekvent ikke vil lukkes ned - uanset om
jeg vælger Logout, Halt eller Reboot lukker den alle programmer+ vinduer
hvorefter den bare stopper. Skrivebordsbilledet og pilen er der endnu,
men X må nu dræbes før den vil dø.
Er der tale om et korrupt script eller lignende - og hvor kan jeg rette
dem?

Det er kun når der logges ind som root der er problemer, og den kører
med nyeste Gnome.

På forhånd tak.

anr

"Oh, oh. My heart just stopped ... There it goes."
-Barney Gumble

Fra : Kent Friis

Dato : 28-01-02 20:27

Den Mon, 28 Jan 2002 19:51:07 +0100 skrev Andreas N Rasmussen:
> [...]
>dem?
>
>Det er kun når der logges ind som root der er problemer, og den kører

Den nemmeste løsning: Lad være med at køre alt muligt skrammel som
root. Lav en "su -", når du endelig har brug for at være root. Hvis
maskinen er sat rigtigt op, så er det langt fra hver dag (hos en nørd
som mig - hos en normal bruger vil det være meget sjældnere).

Mvh
Kent
--
Der' ingen bånd der binder mig
ingen holder på mig, nej...

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 28-01-02 22:57

Kent Friis <kfr@fleggaard.dk> wrote:

> [...]
> maskinen er sat rigtigt op, så er det langt fra hver dag (hos en nørd
> som mig - hos en normal bruger vil det være meget sjældnere).

Det gør jeg skam også, men inde i X kan jeg da ikke køre su kan jeg? Kan
jeg køre det fra Run af?

Ellers ville jeg nu stadig gerne vide hvad jeg kan gøre ved den, som den
er nu - den er jo tydeligvis syg.

anr

"Ah, 206 bones, 50 miles of small intestine, full, pouting lips.
Why, this fellow is less a snowman - than a god."
-Montgomery Burns

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-01-02 23:57

Andreas N Rasmussen wrote:

> Det gør jeg skam også, men inde i X kan jeg da ikke køre su kan jeg?
> Kan jeg køre det fra Run af?

Nej, fra en terminal (xterm, konsole, gnome-terminal).

> Ellers ville jeg nu stadig gerne vide hvad jeg kan gøre ved den, som
> den er nu - den er jo tydeligvis syg.

Hmmm... Jeg har ikke megen forstand på gnome, men prøv at kigge i
~/.Xclients.

X kan iøvrigt dræbes med Ctrl-Alt-Backspace.

Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr