Konstant blå skærm med diverse fejlmeddele~
Fra : Jan

Dato : 28-01-02 18:21

Hej

Jeg får konstant blå skærm med diverse fejlmeddelelser - det seneste er
noget med "Page_default_in_nonpaged_area" og ofte en fejl med at Windows har
fundet en i fejl i "BCcode:50 BCP1:D81E1E73 osv.......
Har osse noget med IRQ LESS OR NOT osv....

Hvad skal jeg dog gøre ???

Kører AMD XP1800+ på et Microstar bundkort - har installeret Viadrivere og
det har ikke hjulpet noget.

Har et Asus v7100 Geforce2 mx med detonator 27.10 - de alle nyeste - har
også prøvet med ASUS egne drivere - hjælp mig please er ved at gå til.

Har glemt at sige, at jeg kører Windows XP

Mvh

Jan

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-01-02 20:18

Hej
Jeg har også AMD 1800+ på et Microstar bundkort med Windows XP og det har
kørt uden problemer i ca 2 mdr.
Jeg tror helt sikkert du har et memory problem.

Mvh
Per

Fra : Jan

Dato : 28-01-02 21:03

Hvad mener du med memory problem ??
Hvordan kan jeg tjekke det ??

Mvh
Jan

Fra : Jan

Dato : 28-01-02 21:39

Jeg kan endvidere oplyst omkring mit problem - at næsten hver gang jeg vil
downloade noget og gemme det på disken stopper programmet og jeg får at vide
at "Programmet svarer ikke"

Jan

Fra : Torben Nielsen

Dato : 28-01-02 22:19

Hej Jan

Har du hentet Memtest86?

Ellers kan jeg sende det til dig (48KB).

Programmet finder med 99% sikkerhed eventuelle fejl i din RAM.
Din "Page_default_in_nonpaged_area" tyder på RAM-problemer (som jeg selv
har haft), se evt. vor tidligere korrespondence.

Mvh

Torben

Fra : Jan

Dato : 28-01-02 22:30

Du må gerne sende det til mig igen - fik slettet det igår - hvor lang tid er
det om at teste og hvordan påviser man en fejl hvis man skal ind i en butik
med dem igen.

Jan

Fra : Torben Nielsen

Dato : 28-01-02 23:29

> Du må gerne sende det til mig igen

Gjort.

> hvor lang tid er
> det om at teste og hvordan påviser man en fejl hvis man skal ind i en butik
> med dem igen.

Som regel vil den allerede komme med fejl efter et par minutter, men du
kan bare lade maskinen køre alle test igennem (tager flere timer). Hvis
Memtest finder fejl, skulle dét være nok til at overbevise butikken, og
desuden kan du påpege hvor ustabilt dit system er.
Så vidt jeg husker har du 512MB RAM, hvis disse er fordelt på flere
klodser, kan du prøve at sætte klodserne i enkeltvis, en ad gangen til
du finder hvilken (eller hvilke) klods(er) der er synderen.

Mvh

Torben

Fra : Jan

Dato : 30-01-02 06:07

Hej igen

Nu har min computer stået i 15 timer og teste for fejl men ingen fundet
(Ram-test)

Hvad gør jeg så ??

Fra : Daniel-San

Dato : 31-01-02 00:41

> Hvad gør jeg så ??

Sig lige til hvis du finder løsningen!!!

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-01-02 22:53

Jeg havde selv lignende fejl sidste sommer det var et ram modul fra PQI som
var årsagen.
Du har vel ikke 2 moduler i din maskine så kunne du jo prøve at tage en ud
evt kunne du måske låne noget et sted, for det må være ram fejl .

Mvh
Per

Fra : Jan

Dato : 28-01-02 23:16

Jeg har 2 x 256 kingston ram i - som jeg ikke kan finde bonnen til - shit

Fra : @ndersson

Dato : 29-01-02 19:55

klip...
> "Per Pedersen" <per.pedersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> som
...........klip

Hej

Jeg havde en ramklods med "ram" kun på den ene side.. Og fik fortalt at jeg
skulle viske med et hårdt viskelæder på den side der ikke har ramklodser.
dvs. viske mellem og oven på kobbertrådene og på begge sider af stikket..
det hjalp og norton utilities kan ikke finde fejl i rammen mere og maskinen
kører stabilt nu... selv om den er en anelse overclokket..
Hilsen
Andy

Fra : Kasper Christensen

Dato : 28-01-02 23:23

> [...]
har
> fundet en i fejl i "BCcode:50 BCP1:D81E1E73 osv.......
> Har osse noget med IRQ LESS OR NOT osv....

Jeg har idag siddet med samme problem. Jeg har en 1600+ og et microstar
bundkort.

Jeg har nu inst. WinXP på et gammelt drev jeg havde og her kører det fint.
Jeg tror nu at det er hardisken den er gal med, men jeg vil meget gerne
hører hvad du finder ud af.

Mvh
Kasper Christensen

P.S: Jeg skal nok fortælle hvis jeg har fundet løsningen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 29-01-02 06:11

> [...]
>
> Mvh
> Kasper Christensen
>
> P.S: Jeg skal nok fortælle hvis jeg har fundet løsningen

Ja så er jeg tilbage. Jeg tror jeg har fundet fejlen. Det var min harddisk.
Nu kører det som det skal.

mvh

Kasper

Fra : Daniel-San

Dato : 29-01-02 13:00

> Ja så er jeg tilbage. Jeg tror jeg har fundet fejlen. Det var min
harddisk.
> Nu kører det som det skal.

Hvad har du så gjort ved den?.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 29-01-02 17:12

> Hvad har du så gjort ved den?.

Jeg skiftede den ud og maskinen kørte i 12 timer, men så var den gal igen.
Som en anden skrev så ER det rammene. Jeg har fået byttet mine ram idag og
nu kører det som en drøm igen.

mvh

Kasper

Fra : Daniel-San

Dato : 29-01-02 17:39

> Jeg skiftede den ud og maskinen kørte i 12 timer, men så var den gal igen.
> Som en anden skrev så ER det rammene. Jeg har fået byttet mine ram idag og
> nu kører det som en drøm igen.

OK - Hvis nogen har lyst til at sende mig den omtalte tester, så skal I være
velkommen

Daniel-San

Fra : Lars-Michael Lunde

Dato : 30-01-02 00:54

> OK - Hvis nogen har lyst til at sende mig den omtalte tester, så skal I
være
> velkommen
>
> Daniel-San

Ved hjælp fra de højere magter (læs: google) har jeg fremtryllet adressen
til dig :)
http://www.teresaudio.com/memtest86/

MVH
Lars