Fugt i Nokia 3210
Fra : Jesper Lind

Dato : 10-12-00 12:59

Hej - er der nogen af jer, der har haft problemer som beskrevet i artiklen :

Mvh

Jesper

Mobiltelefon går i stykker
TELEFO#Q>L+*NU,(CTY?J<efon er ekstrem fugtfølsom

Af Mads Graves Larsen Print artikel Send artikel

Årets julegaveidé. Det er, hvad detailhandelen kalder mobiltelefonen Nokia
3210. Men telefonen fra verdens suverænt største mobiltelefonproducent er
måske ikke så god en gave alligevel.

Telefonen, som er den mest solgte mobiltelefon herhjemme overhovedet, er
nemlig ekstremt fugtfølsom.

Mange købere af den populære telefon har oplevet, at efter kun et par
måneders ringeri er telefonen gået i stykker.

Efter et check på Nokias værksted er der konstateret fugt i telefonen. Og så
dækker garantien ikke, og telefonen og pengene, man har betalt for den, er
tabt.

De forhandlere, avisen har talt med, fortæller, at problemet kan opstå ved,
at man går med telefonen fra varm til kold luft. F.eks. fra sit hus og ud
til sin garage. Eller at man cykler en tur med telefonen i lommen, og der på
den måde dannes kondens.

- Jeg har handlet med mobiltelefoner i 20 år og har aldrig oplevet noget
lignende. Nokia må simpelt hen lave nogle bedre telefoner, siger Steen
Klarskov fra Expert i Nyborg. Han oplyser samtidig, at han fra nu af vil
anbefale sine kunder at købe en anden model.

Fra : martin molich

Dato : 10-12-00 14:47

Hvor er artiklen taget fra? Husk, at troværdigheden af citerede tekster
stoer set er afhængig af kildeangivelse!!

Nå, men det er da bad news for ejere af 3210. Men hvad med 3310? Er den
ligeså fugtfølsom? Jeg har ikke haft nogen problemer med min endnu - men jeg
har også kun haft den i under en måned.

-martin molich

Fra : Jesper Lind

Dato : 10-12-00 15:23

Kilde : Fyens stiftstidende 10/12

Fra : Christian F

Dato : 10-12-00 15:29

Sådan noget fis............jeg arbejder selv som mobilforhandler og det er
ekstremt sjældent at vi ser en "fugtskadet" telefon........og slet ikke
nokia 3210.!

mvh Christian

Fra : søren p

Dato : 10-12-00 16:19

"Jesper Lind" <jpl@dr.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - er der nogen af jer, der har haft problemer som beskrevet i artiklen
> [...]
jeg har tabt min i opvasken en dag flåede den op fra vandet og lod den tørre
i 3timer og den har aldrig været istykker ellers, så det med fugt problemmer
er nok ikke særligt udbredt, min 3210 ligger i lommen på mine overalls når
jeg er på arbejde sammen med en ericsson den eneste der har problemmer er
ericssonen og jeg går både ude og inde

--
Mvh. søren poulsen
smeden30@mail.tele.dk

Fra : skriv dit navn her

Dato : 11-12-00 15:26

> jeg er på arbejde sammen med en ericsson den eneste der har problemmer er
> ericssonen og jeg går både ude og inde

Jeg kan ikke lade være - hvad hedder han/hun til fornavn? Hvad går
vedkommendes fugtproblemer ud på *fnis*

Fra : Simon - -:[CU]:-Quic~

Dato : 11-12-00 02:28

> Mobiltelefon går i stykker

Ja.. hvis man er tilstrækkelig uheldig..
Da jeg engang havde en 3210 (jeg skiftede, fordi alle havde den) Havde jeg
ingen problemer.. Jeg havde et rødt cover, der blev slidt så meget, at det
næsten var sort istedet... Den nåede i det halve år jeg havde den, at komme
i vaskemaskinen 2 gange (hvorefter den blev tørret i 24 timer begge gange),
den røg ud af min lomme, da jeg kørte på min scooter, og så er den faldet
ned ad en rimelig stejl trappe en enkelt gang også.. Den fungerede fint hele
tiden, uden de mindste problemer!
Nu har min mor den, og der er stadig ingen problemer!
og slet ikke fugt! - Han må da godt nok være på svampe, eller have kedet sig
utroligt meget den dag!

/Silver

Fra : N/A

Dato : 12-12-00 06:37

Fra : Fischer

Dato : 12-12-00 06:37

> Handlet med mobiltelefoner i 20 år, den må han godt nok længere ud på
landet
> med. Ekspert har ikke haft mobiltelefoner i 20 år. Så længe er det altså
> heller ikke siden at der kom mobiltelefoner andre steder end i
telebutikken.

Kunne man tænke sig at denne Steen Klarskov havde sin tidligere erfaring fra
et andet sted end Expert (f.eks. netop TD)?
Men det er selvfølgelig lettere, bare at lukke øjne og ører og danne sig sin
egen lukkede mening!

(F)