Anbefaling ? MB - DDR vs. SD
Fra : DeBoss

Dato : 28-01-02 17:41

Hej alle..

Nu er det efterhånden et par år siden jeg fik nyt MB + CPU i min puter, så nu vil jeg have nyt..
Det eneste jeg er sikker på er at det bliver en XP 1400-> processor.. og så vil jeg gerne høre om der er sket noget på MB området siden "sidst"

Jeg gider ikke bøvle med at overclocke til sidste dråbe, så et ganske alm. MB der kan skrues lidt på via BIOS eller SW er fint.. Jeg har et ASUS MB nu, men jeg udnytter slet ikke muligheden for at liiige presse det sidste ud.. (gider underligt no ikke)

forresten gør det da ikke noget hvis MB'et har nogle sjove features.. Display på front o.lign... Men bestemt ikke noget der skal koste ret meget, da det stadig kun vil være gejl...

Hvilke mærker er at foretrække fra et økonomisk synspunkt (men selvfølgelig skal det var stabilt ???

Jeg vil desuden høre om der er STOR gevinst ved at skifte til DDRram frem for SDram, da jeg gerne vil undgå at skifte dem, hvis der aligevel ikke er meget forskel. Jeg så nogle tests da det kom frem, og da var gevinsten minimal, er den stadig sådan ?

Håber på nogle entydige svar *GGG* der må jo være nogle mærker der er bedre end andre--

--
Mvh Dennis B Dennis@Bitnisse.dk
Nogle kvinder synes det er vulgært at gå

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 05-02-02 23:40

Det er ik ret meget der er forskel men hvis du skal oc så er det da måske en
god ide at investerer i et ddr mb, da du jo kan komme op på nogle højerer
frekvenser, soltek laver nogle utrolige gode boards til rigtige priser både
med sd-ddr , har selv et sl-drv75 1333@1500, men epox laver også nogle gode
mb til rimlige priser.

jm

DeBoss <dennis@bitnisse.dk> skrev i en