Bertil og alle de andre.... nyt!
Fra : S.J & L.T.

Dato : 28-01-02 13:38

Undskyld at jeg ikke har meldt tilbage; men vi er lige midt i flytterodet;
og computeren har vi endnu ikke fået med os. Men nu hvor jeg lige er hjemme
og pakke noget mere; måtte jeg lige skrive en kort besked
Bertil klarede sygdomschekket og havde intet ud over øremider og lopper; som
han selvfølgelig blev behandlet imod. Han var ret groggy da han blev hentet;
men ikke mere end at han gik slingrende og sidelæns hen til sin madskål og
'kværnede' en halv dåse sardiner i gele. Næste dag var han ude og klatre i
træer og oppe og spise 2 nystegte hvidløgsfrikadeller på køkkenbordet (man
kan ikke vende ryggen til et øjeblik !!!); så lad os bare sige at han ikke
bærer præg af at have ligget under kniven mere.

I går aftes kom den røde hanmis hjem efter en uges strejfetur, så jeg
'nappede' ham og lod ham overnatte i vores kommende stue ude på gården.
Næsten alt gulvet er brækket op ned til den bare jord; så selvom han ikke
kan lide at være inde, tog han det roligt, -for det lugtede jo lidt som
'udendørs'. Klokken 8:00 blev han kørt til dyrlægen og jeg har netop talt
med klinikassistenten, der siger at han var sygdomsfri (med undtagelse af
øremider og lopper) og er blevet kastreret uden problemer. Hun sagde at han
endnu var meget groggy; og at han hverken kunne gå eller rejse sig; men at
'ælte-mekanismen' fungerer til et 13-tal, når hun nusser ham i hans bur. Jeg
skal snart hen og hente ham.

Ja, og så flyttede vi gamle Roquefort og Buko i lørdags; hjem til gården og
hjem til en nykastreret Bertil. Ostemisserne har endnu ikke hegivet sig helt
til det nye sted, eller til Bertil. Roquefort blev endda så arrig, at han
hvæste af Buko hele lørdagen; hvilket fik mig til at have ufattelig ondt af
Buko, da han slet ikke kunne forstå at hans eneste ene, hans gamle
"surrogat-mor", ikke ville vide af ham. Nu går det dog allerede bedre, Buko
har sovet hos Roquefort i nat; og her til morgen skulle Roquefort da også
lige smage maden i Bertils skål; og således stod de pænt, uden hvæs, ved
siden af hinanden. Buko spiser dog ikke så meget; men jeg tror at det er
fordi at der nu er så meget andet at holde øje med; og han går virkelig på
opdagelse. I går var han væk i en time fordi han 'forsvandt' ind under
gulvbræderne i stuen (se ovenfor); og da han kom ud var han dekoreret med
årtier gammelt edderkoppespind og støv. I morges nåede Buko så det stadie
med Bertil hvor man lader Bertil løbe efter sig; men hvæser når han nærmer
sig og derved får ham til at stoppe op. To minutter senere går turen den
anden vej, med lille Buko efter Bertil -og hvæsene bliver mindre og mindre,
og så videre..... De holder hele tiden øje med hinanden; og man kan se,
hvordan det nærmest kribler og krabler i dem, for bare at kaste sig ud i
hensynsløs leg; meeeen, man har vel lige sin reserverede stolthed (et døgn
eller to endnu).

Nå, jeg må smutte. Men skal nok vende tilbage med en udvidet rapport en af
dagene...

Kærlig Hilsen Linda

og Bertil, Dunse (eller Simon) (vi kan ikke rigtig finde ud af navnet til
den røde hanmis) og Ostemisserne.

Fra : S.J & L.T.

Dato : 28-01-02 13:40

> [...]
> 'ælte-mekanismen' fungerer til et 13-tal, når hun nusser ham i hans bur.

Tilføjelse: Glemte at skrive at de fjernede en tand der sad løs på Dunse. En
af hans fortænder, der så ud somom den var blevet beskadiget efter slag
eller slåskamp. Desuden skød de ham til at være knap to år gammel.

Nå, hyggehejsa!

Linda

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 14:35

S.J & L.T. wrote:

>Desuden skød de ham til at være knap to år gammel.

Jøsses Linda, jeg blev helt forskrækket, da jeg læste de første ord i
den sætning... Godt den endte med alderen

Og hvor er det dejligt at høre at det hele bare flasker sig - det lyder
da som om både flytning og "kattesammensætning" vil gå over al forventning!

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-01-02 13:57

Hej Linda

Det hele lyder da bare så godt *S*
Bertil & Buko skal nok få meget glæde af hinanden.
Ostemisserne skal nok overgive sig, starten er altid svær Et nyt hjem og
så en frisk lille Bertil oven i hatten *G* Det kan tage pusten fra en hver.

Held og lykke med det hele og glæder mig til at høre mere om alle misserne
*S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 28-01-02 14:34

Åh hvor var det godt at der ikke var noget galt med dem, jeg var helt
nervøs fordi vi ikke hørte noget fra dig efter dyrlægeturen.

Og det lyder som om Bertil er en skøn lille frækkert, ham skal Buko nok
få sjov med inden alt for længe. Hvad siger Rokke til Bertil?

Hilsen
Lisbeth
~http://cutiecats.tripod.com~

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 19:24

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> writes:

> Undskyld at jeg ikke har meldt tilbage; men vi er lige midt i flytterodet;
> og computeren har vi endnu ikke fået med os. Men nu hvor jeg lige er hjemme
> og pakke noget mere; måtte jeg lige skrive en kort besked

Takker for updaten, det er rart at høre at gårdmisserne havde det godt
og var raske..;))
Det med frikadellerne kan undre mig, nu mest fordi det var hvidløgs
sådanne, men tag det som en ros til din kogekunst ;D Fordelen ved
hvidløg er at lopperne ikke kan lide hvidløg så de holder sig væk,
hvis altså du kan få hvidløg i rovdyrene..

Men meget tyder jo på, at misserne bliver glade for hinanden så der
skal jo nok blive gang i den..;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 28-01-02 19:44

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> hvidløg er at lopperne ikke kan lide hvidløg så de holder sig væk,
> hvis altså du kan få hvidløg i rovdyrene..

Hvidløg? skulle det være et problem at få i katte? *G*

Vores har altid elsket alt med hvidløg, når vi spiser madder med
hvidløgssmøreost har vi dem da aldrig i fred, de plejer også at få lov til
at slikke ostebøtterne når de er næsten tomme og det varer kun et par
sekunder før de er rene nok til at man kunne sende dem retur til Tholstrup
eller hvor det nu er osten kommer fra. En hvidløgsfrikadelle ville ikke
overleve mange sekunder i ubevogtet tilstand her heller

Da Bøvs tænder var værst gjorde vi ekstra for at få hvidløg i ham, det har
jo bakteriedræbende virkning, så jeg regnede ikke med det ligefrem kunne
skade. Og han kan i al fald vældig godt lide det - og det gælder også de
andre. De flutes med hvidløgssmør vi fik til aftensmaden mente Phumba da så
absolut var til hende *G*

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 20:11

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> [...]
> andre. De flutes med hvidløgssmør vi fik til aftensmaden mente Phumba da så

Ja, for mig er det, jeg har aldrig kunnet få hvidløg i nogen af mine
misser.
Ja hehe katte har nogen sjove madvaner..;)

Nok også et fornuftigt træk, for der er ikke nogen grund til at fylde
hverken sig selv eller misserne med en masse kemisk stads, hvis det
kan klares med mindre...
I tidens formiddag var jeg i Tyrkiet i en periode, og et råd vi fik
var at spise et fed hvidløg hver dag, og det hjalp faktisk mange af de
gener som ellers plager rejsende i det område, slap vi fuldstændig for
og vi kunne jo ikke lugte noget *gg*

Fra : Grit Wessel

Dato : 28-01-02 23:28

> sådanne, men tag det som en ros til din kogekunst ;D Fordelen ved
> hvidløg er at lopperne ikke kan lide hvidløg så de holder sig væk,
> hvis altså du kan få hvidløg i rovdyrene..

Er det ikke hunde man kan give hvidløg mod lopper? Jeg troede at hvidløg var
giftige for katte? Nogen, der ved noget mere om det?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 28-01-02 23:48

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in message

> Er det ikke hunde man kan give hvidløg mod lopper? Jeg troede at hvidløg
var
> giftige for katte? Nogen, der ved noget mere om det?

Altså..hvis hvidløg var giftige for katte ville alle vores ligge med benene
i vejret...

Så det håber jeg sandelig ikke det er. Jeg har hørt at løg skulle være
giftigt for katte men hvis vores tigger sig til f. eks. millionbøf, så får
de altså en klat med løg og det hele, så i mindre mængder er det i al fald
ikke farligt.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 28-01-02 20:07

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> wrote in

> [...]
> flytterodet; og computeren har vi endnu ikke fået med os. Men nu
> hvor jeg lige er hjemme og pakke noget mere; måtte jeg lige skrive

Tak, Linda, det var dejligt. Jeg var en af dem som var ved at blive
lidt nervøs for om Bertil måske havde været syg siden du ikke skrev,
jeg havde slet ikke overvejet at i kunne være i flytterod og det selvom
du faktisk har skrevet at i ville begynde at flytte

Det lyder jo supergodt med Buko og Bertil, tænk at Bertil bare kan
flytte ind.
Også skønt at Dunse er kommet tilbage, så mangler kun den sidste. Håber
han snart dukker op.

Kate

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 29-01-02 08:28

Hvor er det dejligt at høre at både Dunse og Bertil var raske.....og at
bertil ser ud til at komme okay overens med ostemisserne.

Camilla Christiansen

Fra : Denise

Dato : 29-01-02 08:58

Hej Linda
Jeg nyder jeres historier fra den landlige, tavle idyl.
Dejligt at høre at Bertil og "Røde" klarede checket og at Roquefort og Buko
også
er ved at få situationen under kontrol, når de første kæmpe indtryk er
faldet på plads )
Hvad med renovationen, går den også efter planen ?
Hilsen Denise

Fra : Gitte J

Dato : 29-01-02 17:53

Jeg nyder også at læse den glade beretning - dejligt med en opdatering
Hæhæ...vores Laban var også stangstædig efter narkosen, da han havde fået
renset tænderne. ligegyldigt hvor svært han havde ved at finde den lige vej
til madskålen, så skulle han derhen, og ædes, det skulle der ... det kunne
bare ikke lade sig gøre, for han skubbede bare maden henover gulvet, alt
imens hans ben bevægede sig lidt a la det man ser hos meget berusede
individer
-Gitte