Alpha PAL 8045 fremtidssikker?
Fra : Per Nielsen

Dato : 28-01-02 11:37

Er der nogen her der har en ide om hvor fremtidssikker en Alpha PAL 8045
køler sådan nogenlunde er? Den virker med de nuværende Thunderbirds og
XP'er, men er der sluppet noget ud om hvorvidt AMD i en overskuelig fremtid
udvikler en CPU i et design som ikke passer med Alpha køleren? Det er sgu
ved at blive ved at blive rimeligt dyrt at opgradere, når man næsten hver
gang er tvunget til samtidigt at udskifte CPU, bundkort, RAM samt CPU-køler.
Phew, så fik jeg den ud mellem sidebenene.......;)

Fra : Sadat

Dato : 28-01-02 17:32

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
CPU-køler.
> Phew, så fik jeg den ud mellem sidebenene.......;)

Køleren er nok fremtidssikker i at den kan køle godt nok, men den er STOR og
den kan kun sidde på boards med huller rundt om cpu soklen. Dog har jeg lagt
mærke til de nye kt333 (understøtter throughbed) bundkort at de har det (der
er dog også kun 2 officielt ude). Men problemmet er så pladsen omkring
soklen, køleren er ret stor... men jeg tror ikke at du være bange for at om
den kan passe til fremtidige processore fordi det tror jeg at den kan. Den
har jo sådan et fjedre system som man skal presse ned imod cpu core'en.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside your ugly... ugly like me!

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-01-02 20:47

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> [...]
processore fordi det tror jeg at den kan. Den
> har jo sådan et fjedre system som man skal presse ned imod cpu core'en.

Takker. Er Throughbed det samme som de 4 huller i bundkortet, som man bruger
til at montere køleren?

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-01-02 23:09

Per Nielsen wrote:

<snip>
> Takker. Er Throughbed det samme som de 4 huller i bundkortet,
> som man bruger til at montere køleren?

Nej, Thoroughbread, som det retteligen staves, er kodenavnet for
den planlagte efterfølger til/videreudvikling af Athlon4/XP. De
fire huller er en del af AMD's designspecifikationer for
bunkortfabrikanter, det er bare ikke alle der følger dem.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-01-02 23:17

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fire huller er en del af AMD's designspecifikationer for
> bunkortfabrikanter, det er bare ikke alle der følger dem.

Nå, OK. Navnet Thoroughbread er nu kommet mig i hu igen.