pppoe og debian stable
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 28-01-02 12:01

Jeg forsøger at få netforbindelse via ethernet, Siemens "gamle" modem og
teledk's netexpres.

Jeg har lavet en skrabet installation af Debian stable og vil egentlig
gerne
fortsætte med at køre stable og kun officielle stable pakker.

Jeg har læst nogle forskellige howto's om pppoe, men jeg synes ikke at de
er
helt uddybende nok til en næsten nybegynder som mig.

Hvad skal jeg gøre for at få etableret forbindelse til nettet?

Jeg har lavet "/etc/ppp/pap-secrets", "/etc/resolv.conf"

Det næste må være at få ethernet interface op? Hvordan gør jeg det?

Så skal jeg starte pppd, ikke?
Hvordan kunne det se ud?

Axel

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-01-02 11:54

In article <a33b9o$b9b$1@sunsite.dk>, "Axel Eystein Jensen"
<axel@eystein.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre for at få etableret forbindelse til nettet?
>
> Jeg har lavet "/etc/ppp/pap-secrets", "/etc/resolv.conf"

Hvorfor overhører folk mig i denne gruppe?!

Jeg skrev jo til dig, hvordan du skulle gøre. Du SKAL køre med en 2.4
kernel (god fornøjelse hvis du kører stable, der er dog lavet en pppoe
deamon til 2.2 kernelen men det er en userdaemon, ergo giver den for
stort et overhead).
Derudover får du brug for:

http://freshmeat.net/redir/rp-pppoe/9094/url_tgz/rp-pppoe-3.3.tar.gz

dernæste adsl-setup

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Steen Broelling

Dato : 28-01-02 13:41

In article <a33e42$kb9$1@sunsite.dk>, "Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk>
wrote:

> http://freshmeat.net/redir/rp-pppoe/9094/url_tgz/rp-pppoe-3.3.tar.gz
>
> dernæste adsl-setup

Ja og på http://www.roaringpenguin.com/pppoe er der en glimragende
forklaring på installation. Og en HOWTO, hvis tingene fejler...

MVH Steen Broelling
--
/mail strix@mail.dk
/usr/home http://www.broelling.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-01-02 13:25

In article <20020128.134127.6939507.1948@mail.dk>, "Steen Broelling"
<strix@mail.dk> wrote:

> Ja og på http://www.roaringpenguin.com/pppoe er der en glimragende
> forklaring på installation.

Det er vel bare adsl-setup
og adsl-start

Man skal blot huske @netexpress.dk efter username.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Steen Broelling

Dato : 28-01-02 16:08

In article <a33je4$ban$1@sunsite.dk>, "Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk>
wrote:

> Man skal blot huske @netexpress.dk efter username.

Det skal jeg ikke på RedHat 7.2, men det er måske noget
distributionsafhængigt!??

Steen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 29-01-02 15:45

In article <20020128.160735.619290071.1948@mail.dk>, "Steen Broelling"
<strix@mail.dk> wrote:

> Det skal jeg ikke på RedHat 7.2, men det er måske noget
> distributionsafhængigt!??

Redhat har laver deres ejet sjov så vidt jeg husker :)

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 28-01-02 15:01

> Hvorfor overhører folk mig i denne gruppe?!
Undskyld Bo, det var ikke sådan ment. Jeg prøvede dit tidligere eksempel,
men det virkede ikke.

Jeg kan heller ikke forstå at man ikke kan køre pppoe med en standard debian
installation. Men når du nu siger at man SKAL køre med en 2.4 kernel, så
er der vel igen vej udenom.

Jeg må på den igen.
Axel

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-01-02 17:59

> [...]

> Jeg kan heller ikke forstå at man ikke kan køre pppoe med en standard
> debian installation. Men når du nu siger at man  SKAL  køre med en 2.4

Hvad er fordelen ved at køre den gamle kerne ?

--
Christian Jørgensen / Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk /

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 28-01-02 18:07

> Hvad er fordelen ved at køre den gamle kerne ?
God pointe! Jeg er også ved at kæmpe med at kompilere en ny kerne.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 28-01-02 18:11

> Jeg skrev jo til dig, hvordan du skulle gøre. Du SKAL køre med en 2.4
> kernel
Jeg er kørt lidt fast i konfiguration af kernen.

Hvad skal jeg vælge for at få pppoe i kernen?

Jeg har valgt ppp, men jeg kan ikke gennemskue hvor pppoe gemmer sig.

Skal jeg vælge ppp, pppoe og netkort som moduler eller skal jeg kompilere
dem ind i kernen?
Axel

Fra : Bo Simonsen

Dato : 29-01-02 15:54

In article <a340u3$vg$1@sunsite.dk>, "Axel Eystein Jensen"
<axel@eystein.dk> wrote:

> Jeg har valgt ppp, men jeg kan ikke gennemskue hvor pppoe gemmer sig.
>
> Skal jeg vælge ppp, pppoe og netkort som moduler eller skal jeg
> kompilere dem ind i kernen?

Hvilken version?

Jeg mener det er efter 2.4.10 pppoe blev inplementeret, men hæng mig ikke
op på det, og ja den ligger under pppoe.

Du skal foresten opgradere modutils for at få moduler til at virke i
kernen. Debian har skrevet en lille historie om det dér.

http://www.debian.org/News/2001/20010415

Bo Simonsen

Join the GNU generation!