CD-Rom -> HDD = Mus hakker
Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-01-02 11:54

Hej

JEg har et problem, når jeg kopiere fra cd til hdd begynder min mus at
hakke.. Hvad kan jeg gøre ved det.

Jeg har følgende Hard/software

P4 1.7GHz
Asus P4B
512mb PC-133 Spectec 2-2-2
Asus Geforce 2 GTS 32mb DDR Ram
10Gb Seagate (Fisk 2 7200RPM) som boot kun med windows (sidder på primær
IDE)
60gb IBM 7200RPM 60GXP med diverse ting (Sidder på sekundær IDE)
Asus 52x speed CD-rom drev. (Sidder på Sekundær IDE)

Jeg har ikke haft problemer med dette før jeg skiftede fra Win XP til 2000
som jeg kører med nu..Jeg har opdateret alle drivere, og brugt windows
update til at opdatere windows med, men stadig ingen held.

Håber nogen kan hjælpe

Der er selvfølgelig aktiveret DMA på alle hvor det kan aktiveres!!

Mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-01-02 17:52

On Mon, 28 Jan 2002 11:53:48 +0100,
Michael Thomsen <gichael@hunters.dk> wrote:
> Hej
>
> JEg har et problem, når jeg kopiere fra cd til hdd begynder min mus at
> hakke.. Hvad kan jeg gøre ved det.

Slå DMA til på harddisk og CD-ROM drev

> Der er selvfølgelig aktiveret DMA på alle hvor det kan aktiveres!!

Er det harddisk OG CD-Drev ? Hvis ikke, så skal du vel opgradere den
enhed der ikke vil køre DMA.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-01-02 18:58

Det er aktiveret på HDD, og CD

det virker stadig ikke

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-01-02 00:48

Prøv at slå din virusscanner fra, hvis du bruger en sådan.

- Martin

Fra : Michael Thomsen

Dato : 29-01-02 15:57

Det har jeg lige prøvet. og det virker heller ikke..!

Fra : Hans

Dato : 29-01-02 19:05

> Jeg har ikke haft problemer med dette før jeg skiftede fra Win XP til 2000
> som jeg kører med nu..Jeg har opdateret alle drivere, og brugt windows
> update til at opdatere windows med, men stadig ingen held.

Sidder din mus i usb-porten eller ps/2 stikket?

Hvis den sidder i usb-porten skulle det ikke undre mig om usb-controlleren
ikke deler IRQ med IDE-controlleren, enten IRQ 14 eller 15.

mvh
Hans