Maskinen stopper efter -Verifying DMI Pool~
Fra : Zara

Dato : 28-01-02 11:17

Når PC'en starter op vises denne meddelelse
Verifying DMI Pool Data......
og så sker der ellers ikke mere.

Jeg har prøvet flere forskellige foreslag og dem jeg
har fundet på google. det mærmeste jeg kommer
er til:

Updating ESCD...Success
Building DMI Pool Data.....Success
Verifying DMI Pool Data.....Update Success

mvh. Zara

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-01-02 11:30

Verifying DMI Pool Data betyder at maskinen har tildelt alle plough & pray
enheder adresser og interrupts og nu tjekker den om det var de rigtige
værdier. Hvis det var det vil den boote elles går den sandsynligvis død...

Tag alt "overflødigt" hardware ud/fra. Fx lydkort og netkort og se om den
starter op.
Gør den de så sæt ét kort i og se om den ditto.
Gentag til du ikke har flere kort eller den går død.
Går den død er det ofte er det nok at sætte kortet i en anden plads.
Hjælper det ikke kan det være nødvendigt at gå ind i bios og sætte et slot
til non-plough&pray og tildele det en fast irq værdi. Mit ynglingseksempel
er netkort som godt kan dele irq, men det giver bare tit problemer, så
derfor får alle netkort jeg monterer deres egen irq (altid #9). Det plejer
at virke.

At windows så efterfølgende kan tildele helt andre irq værdier er en anden
historie, og det plejer ikke at give problemer.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-01-02 11:41

"Zara" skrev...
> Når PC'en starter op vises denne meddelelse
> Verifying DMI Pool Data......
> og så sker der ellers ikke mere.

Eller prøv at indlæse bios defaults først.
(Det er ihvertfald hurtigere end Michaels forslag)
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Torben W. Christense~

Dato : 02-02-02 03:08

Hej
Har du prøvet at boote maskinen fra sikkerhedsdisketten?
Dit problem KAN skyldes en fejl i én af systemfilerne.
Hvis den starter op på disketten, så skriv ved A:\> sys c:
Måske hjælper det, og det er i hvert fald enkelt.
Torben

Zara skriver: