Resume af weekendens katteoplevelser...
Fra : Pernille Scharff

Dato : 28-01-02 11:00

Det har jo som sædvanlig været en munter weekend i det lille hjem - her
er nogle uddrag:

Fredag aften sad jeg ved computeren. Silk skulle selvfølgelig "være med"
og han fik lov at vade rundt på tastaturet mens jeg havde et tomt
Word-dokument åbent....så kan han jagte cursoren mens han skriver
ååååååå eller lignende. Pludselig står der så "juhhhhhhhhhuhhhhhhh" i
dokumentet og jeg var kvæstet af grin. Tasterne j, u og h ligger jo ret
tæt op ad hinanden så det er ikke så sært at man kan jokke på dem
samtidig, men det var alligevel ret morsomt!!

Nå, dagen efter får jeg så besøg af en veninde, der lige har fået barn
for 6 uger siden, og hun har selvfølgelig vidunderet med... Begge katte
er voldsomt interesserede i den lille mærkelige ting der ligger i DERES
sofa og spræller og siger lyde *G* Ce'Nedra blev dog så chokeret over
invasionen at hun kom til at gå ud og tisse i sin sovekurv i stedet for
kattebakken!! Stakkels lille miv...det kunne hun slet ikke
klare....sør'me godt der ikke er nogen børn på vej hos os!

Senere på dagen er jeg på badeværelset og Silk er meget opsat på at
komme op i håndvasken, men han tør ikke springe, og venlig som jeg er
løfter jeg ham op, hvorefter han lægger sig til rette - håndvasken er
ret våd, men det generer ham ikke synderligt. Jeg tænder for vandet og
det synes han bare er sjovt - så der ligger katten mens der pjasker vand
ned på hans hale og poter og drikker af vandhanen..... Det var
tilsyneladende så sjovt at han nu med jævne mellemrum sidder på
badeværelset og piver ynkeligt - når man så sætter sig ned på hug for at
spørge hvad der er galt så bliver man brugt som afsæt så han kan komme
op i vasken. Tænder man så for vandet står katten og pjasker lystigt med
poter og hale i vandstrålen og drikker selvfølgelig også en del.... Hvis
han bare selv ku' lære at slukke for vandet efter sig ville det være
helt i orden!!

Endelig fik Ce'Nedra alle tiders kæleflip i går aftes. Hun lå mellem os
i sofaen og pludselig skulle hun bare kæles med, så hun møflede og
moslede først ind til den ene, så til den anden, så op og stå med
forpoterne på ens bryst mens hun "fortæller" de vildeste historier, og
spinde spinde spinde, slikke en på næsen, smide sig på skødet og blive
nusset bag ørerne og på maven og over halen (helst samtidig forstås) -
og sådan blev hun ved i omtrent en time før hun lagde sig oppe på
ryglænet med halen over min ene skulder og hovedet på den anden....

Hvor ville livet dog være kedeligt uden katte!!

/Pernille (der gruer for i morgen hvor Ce'Nedra skal steriliseres, uh
uh...)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 11:25

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

Bare morsom læsning på en trist dag...;-D

> Hvor ville livet dog være kedeligt uden katte!!

Man kunne gå så vidt som til at sige hvilket liv ??

> /Pernille (der gruer for i morgen hvor Ce'Nedra skal steriliseres, uh
> uh...)

Det skal nu nok gå
Ret generelt synes jeg at vi er noget mere bekymrede end nødvendigt
er..
Men Melissa sender et spinbrum og jeg en ekstra nussetur til begge to,
som kan udloddes efter behov..;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Denise

Dato : 28-01-02 12:33

Hej Pernille
Hihi, tak for herlig historie på en dødsyg regnvejrsdag.

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message
> [...]
> tæt op ad hinanden så det er ikke så sært at man kan jokke på dem
> samtidig, men det var alligevel ret morsomt!!

Office assistanten lavet om til en kat, som kan spinde, mjave og fare rundt
er et vildt hit
hos Blonde, så kommer poten op på skærmen og de andre poter lander så på
tastaturet,
så her skal jeg være ret hurtig for ikke at få ødelagt det jeg sidder med.
Stolen jeg sidder (sad) på stjæles konstant af Dino hver gang jeg rejser
mig, så bliver han
pænt båret hen i en anden stol (forkælet kat), men han ligger på vagt, for
selv om jeg tror
han sover og rejser mig meget stille, har han stjålet den igen når jeg
kommer tilbage.

> [...]
> kattebakken!! Stakkels lille miv...det kunne hun slet ikke
> klare....sør'me godt der ikke er nogen børn på vej hos os!

Ja, stakkels mis. Da min søster fik barn her for 4 år siden, var hun også
hjemme med den lille i en babylift.
Babyen sov og Blonde var henne og kigge, men så pludselig bevægede
babyen sig, Blonde hoppede lodret 2 meter op i luften og for forskrækket
ud af stuen og kom først frem længe efter de var gået )

<klip>
> Hvor ville livet dog være kedeligt uden katte!!

Og du har helt ret, det ville være kedeligt uden katte.

Hilsen Denise

Fra : Aristo

Dato : 28-01-02 14:09

Hej Pernille

Sikke en dejlig historie på sådan en kedelig mandag med regn og blæst. Men
så er det jo godt at man kan sidde indenfor og hygge sig med kattene.
Jeg håber, at Ce'Nedra kommer sig vel. Jeg har selv en perserpige, som skal
igennem turen imorgen, og jeg er allerede ved at blive lidt nervøs på hendes
vegne.....

Hanne

Fra : Trine

Dato : 28-01-02 14:12

Hej Pernille

Tusind tak for nogle dejlige dagligdags-historier her på en ellers grå
mandag
Man kan da ikke undgå at smile når man læser det!!

Hilsen
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 14:48

Pernille Scharff wrote:

> [...]
> poter og hale i vandstrålen og drikker selvfølgelig også en del.... Hvis
> han bare selv ku' lære at slukke for vandet efter sig ville det være

Her er det omvendt - der er bestemt ikke noget problem med at komme op!
Man går hen for at vaske hænder, f.eks. Inden man når at åbne for vandet
står der en kat foran én på kanten af vasken (ca. 2.5 cm. bred, buet og
glat - hvordan de lander så sikkert og elegant er mig en gåde).
Så kan man jo se, hvordan man kan få ordnet hvad man skal med en kat
mellem sig og vandhanen og med halen, der står lige i vejret - hej mor -
oppe under næsen *gg*
Hvis det alligevel lykkes mig at få åbnet for vandet forføjer damen sig
over i vindueskarmen og kigger på fænomenet med alle tegn på
fascination. Men at komme tæt på - næ nej! Man kunne jo blive våd..
Da Donna var helt lille, var det en kamp at få børstet tænder - for det
var simpelthen _så_ spændende at man blev nidstirret fra vindueskarmen
(vasken sidder lige ved vinduet), hvorefter hun rykkede tættere og
tættere på, til man næsten havde det lille hovede inde i munden. Jeg
kunne ligefrem se spørgsmålstegnene forme sig - "_Hvad_ laver du dog??" *gg*

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 28-01-02 22:18

Her bliver Keshna stående i håndvasken selvom vandet er tændt og så tror hun
at tandbørsten er legetøj som man skal tjatte til *s*

Camilla Christiansen

Fra : Kate

Dato : 28-01-02 19:58

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in

> Hvor ville livet dog være kedeligt uden katte!!

Du har så evigt ret
Dejlig historie.
Mine katte _hader_ vand, ikke om de kommer i nærheden når jeg tænder.
Alle tre mener at vand kun er til indvortes brug.

Kate

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 28-01-02 20:10

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message
> [...]
> Mine katte _hader_ vand, ikke om de kommer i nærheden når jeg tænder.
> Alle tre mener at vand kun er til indvortes brug.

Når vi går i bad står der mindst én bekymret kat udenfor og græder højlydt
(Jack og Bøv - og i sin tid Banse) fordi de er overbevist om at NU BEGÅR VI
SELVMORD! Tænk at frivilligt stille sig ind under vand!!!

Phumba er derimod ikke specielt vandskræk, hun elsker det ikke ligefrem, men
med sin nysgerrighed er hun en hel del gange trådt op i glas med vand(!) og
lignende, hun ryster poten men virker nærmest som om det ikke helt er feset
ind i hendes lille smukke hoved HVAD der egentlig skete *L*

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************