Modem kører kun med 16.600 kbit!
Fra : Thïngmand

Dato : 28-01-02 09:33

Et familiesmedlems ældre PC, kører med et 56K (v.90) modem til seriel
porten. Når man ringer op og har fået forbindelse, skriver den "Tilslutet
til WOL med 16.600 kbit"!!!

Jeg har sat hastigheden til 115.500 i egenskaber for porten, men lige meget
hjælper det - hvad kan der være galt?

Den kører med WinMe...

Fra : Mig

Dato : 28-01-02 10:26

Støj på linjen?

Prøv at frakoble alle andre telefoner, fax'er osv...

Fra : Deaster

Dato : 28-01-02 10:18

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> [...]
> til WOL med 16.600 kbit"!!!
>
> Jeg har sat hastigheden til 115.500 i egenskaber for porten, men lige

Har du nogle B&O eller Kirk telfoner tilsluttet til samme tlf. linje og hvad
er det for et modem ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Thïngmand

Dato : 28-01-02 13:47

> Har du nogle B&O eller Kirk telfoner tilsluttet til samme tlf. linje og
hvad
> er det for et modem ?

Det er vist et Bullet 56K (dem man fik fra Image) og ja, der sidder en
gammel B&O klassiker på linien??

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-01-02 14:17

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> hvad
>
> Det er vist et Bullet 56K (dem man fik fra Image) og ja, der sidder en
> gammel B&O klassiker på linien??

Stikket ud, og prøv så om ikke I pludseligt kobler på med ca. 40.000 bps..

jeg havde en Kirk Plus, og med stikket i, kørte jeg ca. 31.000 bps og med
stikket ude: 43.000 bps

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Thïngmand

Dato : 28-01-02 17:39

> Stikket ud, og prøv så om ikke I pludseligt kobler på med ca. 40.000 bps..

Det vil jeg prøve - men de sidder ikke i samme stik - blot samme linie. Det
er jo ikke særlig fedt at skulle rende og hive stik ud og ind, hver gang man
skal på nettet...

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-01-02 22:50

> [...]
Det
> er jo ikke særlig fedt at skulle rende og hive stik ud og ind, hver gang

Det er rigeligt at de sidder på samme linie!

og jo, det er hammer irriterende, at skulle huske at tage stikket ud. Jeg
glemte det ca. hver anden gang.....

Løsningsmulighed 1: Skrot B&O'en

Løsningsmulighed 2: ISDN (den valgte jeg dengang)

Løsningsmulighed 3: ADSL (skifter jeg snart til)

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Thïngmand

Dato : 29-01-02 08:46

> og jo, det er hammer irriterende, at skulle huske at tage stikket ud. Jeg
> glemte det ca. hver anden gang.....

Livet er for kort til modems

Jeg må prøve at overtale dem til at skifte til ISDN...

Fra : Deaster

Dato : 28-01-02 14:23

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> hvad
>
> Det er vist et Bullet 56K (dem man fik fra Image) og ja, der sidder en
> gammel B&O klassiker på linien??

Ud med lortet og lad modemmet sidde tilbage alene, Kirk og B&O laver tit ged
på linjen.
Har du installeret de rigtige drivere?

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-01-02 11:26

> [...]
> Et familiesmedlems ældre PC, kører med et 56K (v.90) modem til seriel
> porten. Når man ringer op og har fået forbindelse, skriver den "Tilslutet

16.600 kbit er da vanvittigt hurtigt!!

min ISDN kører kun 64 kbit.......

Sorry... kunne lade være

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 28-01-02 23:41

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev:

> Jeg har sat hastigheden til 115.500 i egenskaber for
> porten, men lige meget hjælper det - hvad kan der være galt?

Jeg har selv bøvlet med de samme problemer.
Jeg læste dem på denne måde... det er nemmest hvis
du kikker nederst på denne side:
http://www.spectrus.dk/pc.htm

Jeg bruger denne streng: +MS=12,1,32000,33333,1,0 Det
kører nu dejligt stabilt, men kun ca 3/4 af de lovede 56Kbit.
Har i øvrigt prøvet alt, også at trække et helt nyt kabel ud
i indgangsdåsen, hvilket ikke hjalp en dyt.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!