BIOS ROM checksum error
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-02 09:23

Hej NG.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad ovenstående betyder. PCen kan intet
efter denne fejlmelding v. opstart.

mvh
mhn

Fra : J.Starup

Dato : 28-01-02 15:05

Min Abit kt7a-raid med AMD 1400TB@1400
Kom også med den dejlige melding det var CPU der var stået af i svinget
Heldigvis under garenti

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Starup

privat e-mail boble@pc.dk
arbejde joesta@europe.lego.com

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 28-01-02 21:23

<mhn> wrote in message news:3c550a6c$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad ovenstående betyder. PCen kan intet
> efter denne fejlmelding v. opstart.

Hmm, jeg har engang set det fordi der var byttet om på stikkene fra mus og
keyboard, men jeg går ikke ud fra at det er det.
--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-01-02 22:18

$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kan skyldes mange ting, da det stort set blot er en konstatering af, at
noget i bios ikke er i overensstemmelse med faktiske forhold. Jeg går ud
fra, at når du får fejlmeldingen så får du ikke samtidig mulighed for at
loade default indstillingerne.
Kan du komme ind i Bios. Der kan du også sætte den til default, for lige som
at finde ud af, om det er bios eller noget helt andet der er galt.
På en pc, hvor batteriet var gået dødt, mener jeg at fejlen var nogenlunde
den samme, idet den ikke kan huske indstillingerne, når batteriet er i udu.
Hvis ikke du kan komme i bios, kan du måske på en jumper på bundkortet
resette bios og prøve igen.

Kurt