ECC RAM??
Fra : P og T

Dato : 28-01-02 08:50

Hej NG

Jeg har noget 72 pins RAM som jeg tror muligvis kan være ECC RAM. Hvordan
finder jeg ud af det? Der er et mærke på, hvor der står: 20-836-60NT3
963500055. Det er af mærket 1st TECH. Jeg har ikke haft dem monteret da jeg
ikke har noget board til det lige nu.
Nogen der kan hjælpe?

/Per

Fra : Peter Pan

Dato : 28-01-02 17:45

"P og T" <nix@ikke.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> finder jeg ud af det? Der er et mærke på, hvor der står: 20-836-60NT3
> 963500055. Det er af mærket 1st TECH. Jeg har ikke haft dem monteret da

Det nemmeste er at tælle antallet af ram chip på modulerne.

Er der 8 eller 16 er det ikke ECC
Er der 9 eller 18 er det ECC.

Mvh
Anders

Fra : P og T

Dato : 28-01-02 18:27

> Det nemmeste er at tælle antallet af ram chip på modulerne.
>
> Er der 8 eller 16 er det ikke ECC
> Er der 9 eller 18 er det ECC.

Jo øhh.. Der er 24 chips, 12/side

/Per

Fra : Peter Pan

Dato : 28-01-02 19:54

> Jo øhh.. Der er 24 chips, 12/side

Så er det ikke ECC, da tallet skulle gå op i 9 hvis det er ECC, og i 8 hvis
det ikke er.

Mvh
Anders

Fra : P og T