Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvordan får man Visa/dankort?
Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 28-01-02 00:28

Hej

Hvordan får jeg et Visa/Dankort? Min bank vil ikke give mig det da de tror
jeg vil overtrække det helt vildt. Men jeg skal ikke bruge det til at
overtrække med, bare så jeg kan købe ting i udlandet på nettet, hvilket jeg
jo er fulstændig afskåret fra ellers

Hvordan får jeg et Visa/dankort hvis min bank ikke vil give mig det?

- MVH J. Pedersen (monz@lazy.dk)

PS. Svar til min e-mail adresse, det er nemmest for mig. På forhånd tak!

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-01-02 01:16

"Jimmi Pedersen" <monz@lazy.dk> wrote in message
> [...]
hvilket jeg
> jo er fulstændig afskåret fra ellers
>
> Hvordan får jeg et Visa/dankort hvis min bank ikke vil give mig det?

Skift bank - hvis der er nogen der vil have dig.

Niels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-02 01:57

Jimmi Pedersen skrev:

>Hvordan får jeg et Visa/dankort hvis min bank ikke vil give mig det?

Du må prøve at spørge i andre banker.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 28-01-02 02:28

On Mon, 28 Jan 2002 00:28:04 +0100, "Jimmi Pedersen" <monz@lazy.dk>
wrote:

>Hvordan får jeg et Visa/dankort hvis min bank ikke vil give mig det?

skifter bank - eller får en bedre økonomi

Fra : Mark Beaumont

Dato : 28-01-02 02:43

"Jimmi Pedersen" <monz@lazy.dk> skrev
> Hvordan får jeg et Visa/dankort hvis min bank ikke vil give mig det?

Du kan som alternativ, prøve at få et Mastercard et andet sted f.eks:

http://www.statoil.dk/mar/svg01185.nsf/fs/privat-kontokort-privatkort
http://www.redbarnet.dk/DKPages/FrameSets/MainFrame.dna?pBar=7
http://www.globecard.dk
http://www.panacard.dk/www/mastercard
http://www.maccoy.dk

Vh Mark

Fra : Ole :-\)

Dato : 28-01-02 12:01

Jimmi Pedersen skrev

Nu er Visa jo kun én mulighed, så du kan jo forsøge om du kan få verdens
mest udbredte kort: MasterCard. På http://natbank.dk er der er
sammenligning af en række udbydere af MasterCard, men jeg kan da skrive
"kort": Statoil har det du lige står og mangler.

Du kan også prøve et DinersClub. Eller som en del allerede har skrevet, prøv
nogle af de andre banker (vi har stadigvæk over 200 banker i Danmark).

Venlig hilsen

Ole Kiilerich
http://natbank.dk

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 28-01-02 18:33

> Du kan også prøve et DinersClub. Eller som en del allerede har skrevet,
prøv
> nogle af de andre banker (vi har stadigvæk over 200 banker i Danmark).

Det er min opfattelse, at Diners Club ikke er så udbredt på nettet - ligesom
det efter min vurdering er sværere at få Diners Club og American Express end
de fleste VISA/Dankort og MasterCard.

Der er også forskel på, hvordan forskellige banker opfatter et VISA/Dankort.
Da jeg skulle have et i sin tid, viste det sig, at man hos Danske Bank
skulle igennem en ny godkendelsesprocedure, selv om jeg havde Dankort hos
dem- hvorimod nogle andre banker sagde - kan du få et Dankort hos os, kan du
også få et VISA/Dankort.

Mvh

Peter

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 28-01-02 15:36

Har du et alm. Dankort?

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 28-05-02 09:38

Jimmi Pedersen wrote:

> [...]
> jo er fulstændig afskåret fra ellers
>
> Hvordan får jeg et Visa/dankort hvis min bank ikke vil give mig det?

Du kan evt foreslå dem at du får det, men at du klipper det midt over,
mens de ser
på det. Så kan du ikke bruge det i foretninger og automater, men kun på
nettet. Det
er lidt utraditionelt, men det er da værd at prøve.
--
-
Poul-Erik Andreasen

Fra : Falcor

Dato : 28-05-02 09:51

God ide, men klip i magnetstrimlen (på langs) så er banken ihvertfald
sikker.

mvh Claus Abraham

Fra : TN

Dato : 28-05-02 11:36

Hak
Hak

Du kan måske prøve at få en økonmisk adfærd som overbeviser banken om at du
kan administrere et Visa/Dankort.

Thomas

Fra : Aston Villadsen

Dato : 29-05-02 17:29

On Tue, 28 May 2002 10:38:10 +0200, Poul-Erik Andreasen
<poulerik@pea.dk> wrote:

> [...]
>nettet. Det
>er lidt utraditionelt, men det er da værd at prøve.

Bestemt en utraditionel idé :)

Men som djævlens advokat kan man vel argumentere at det i den grad
også er muligt at bruge mange penge på nettet?

Fra : TN

Dato : 29-05-02 21:04

HAK
Men jeg skal ikke bruge det til at
HAK

Nej - det er du ikke.

Du finder den ting du vil have.
Du regner ud hvad den samlet vil koste.
Du giver mig kontanterne og jeg bestiller med mit Visa
Jeg vil endda gøre det gratis.

Thomas Neumann

Fra : TN

Dato : 01-06-02 12:07

Har du fået løst problemet? Mit tilbud står selvfølgelig stadgi ved magt.

Thomas