Minicrosser og forsikring ?
Fra : Lene

Dato : 27-01-02 23:22

Hej igen !
Er nu den heldige ejer "låner" af en lidt brugt KARMA-crosser fra Beck.
Nyværdi ca 19.000,-kr
Kommunen har ikke stillet nogle krav om forsikring, så derfor spørger jeg
her, hvad andre crosser/elkørestole-ejere har gjort for at være garderet,
hvis den bliver stjålet, eller bliver beskadiget, indpliceret i ulykke, hvor
skylden er min. Er den "ligestillet" med en alm. cykel, som jo sagtens kan
løbe op i samme prisklasse
Skal jeg ringe til min indboforsikring, og vil den evt. stige i pris?
Hvem brunger jeres elkørestol hjem, hvis den strejker ? Falck, 3X34 eller
stor Taxa?
På forhånd tak for hjælpen
Lene
klemes@post12.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-01-02 00:03

"Lene" <klemes@post12.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg ringe til min indboforsikring, og vil den evt. stige i pris?
> Hvem brunger jeres elkørestol hjem, hvis den strejker ? Falck, 3X34 eller
> stor Taxa?

Vores forsikring er klar over at min kæreste har kørestole for +100.000
(hendes permobil el-stol er vist ret dyr)... Om det fik indboforsikringen
til at stige ved jeg ikke, men præmiens størrelse siger mig at den vist er
nogenlunde det samme den ville have været uden kørestole...
(Det er vist noget med hvilke betingelser der er i policen omkring alm. og
særligt indbo...)

Mht. transport af defekt kørestol:
Det gør vi selv.
Et Falck abb som dækker den koster det samme som et alm. bil-abb

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Annette Skovbon

Dato : 01-02-02 01:04

Jeg har en MiniCrosser,- nyværdi omkring 70.000,- og El-kontorstol
nyværdi 13.500,-
Da jeg i tidernes morgen fik disse ting skulle jeg skrive under på at
holde det brand og tyveriforsikret. Dette gøres via min normale
indbosforsikring, og den er ikke dyrere end *normalt*,- ca.1000/årligt.
Tjaaah....går skidtet i stykker er jeg på rø***. Da jeg boede i nærheden
af mine forældre hentede farmand den i kassevognen, men nu ved jeg
faktisk ikke hvad jeg skal gøre. Ringe til områdecenteret vil jeg tro?
De er jo ligeglade med om jeg kører i stykker søndag formiddag eller i
deres åbningstid,- så må man tage en taxa hjem og lade den stå?
Vh. Annette