Afmontering af køler på cpu med kølepasta
Fra : tom

Dato : 27-01-02 23:35

Hejsa,

Jeg har en T-bird der skal skiftes køler på (silent viking).
Idag er der kølepaste på cpu'en - vil det give problemer når jeg skal have
den gamle køler af ? (jeg frygter det lidt)

gode råd modtages.

pft
Tom

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 27-01-02 23:57

tom skrev:

> Hejsa,
>
> Jeg har en T-bird der skal skiftes køler på (silent viking).
> Idag er der kølepaste på cpu'en - vil det give problemer når jeg skal have
> den gamle køler af ? (jeg frygter det lidt)

Du skal bare huske at tøre det af når du skifter køler, men det skulle
ikke give nogle problemer at ta den gamle af.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : tom

Dato : 28-01-02 00:49

ok, jeg troede bare at den ville side fast - lidt ligesom med lim eller
cement

Fra : Peter Malling

Dato : 28-01-02 01:36

> ok, jeg troede bare at den ville side fast - lidt ligesom med lim eller
> cement

Jeg har lidt dårlige erfaringer med dette - da jeg skulle tage køleren af,
gik CPUen simpelthen med op. Den sad netop virkelig godt fast.

Jeg tog den ned til en forhandler/tekniker, som efter at have varmet lidt på
den med en loddekolbe fik lirket den fri. Og vi fik gudhjælpemig også sat
CPUen ned i soklen igen, uden at der var gået nogen ben!

Men det hører vist til sjældenhederne at de sidder så godt fast.

Peter.