Støm og 1600+
Fra : Kasper Christensen

Dato : 27-01-02 22:00

hvor meget strøm skal en Xp 1600+ have i vcore. Jeg oplever at den pudselig
slukekr og tror den får for lidt med default.

Håber I kan hjælpe mig.

mvh

Kasper

Fra : Deaster

Dato : 28-01-02 10:16

Default er 1,75V og det kører min Xp1600@1700+ også fint med.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-01-02 11:58

> Default er 1,75V og det kører min Xp1600@1700+ også fint med.

Nu har 1,75V intet med strøm at gøre. Det er derimod spændingen der her
opgives.

Men det er vist heller ikke den maksimale strøm, som processoren kan skal
have, du har brug for at kende.

I.flg. AMD har en XP1600+ et maksimalt effektforbrug på 63W og der er den
værdi, frem for strøm eller spænding, du skal bruge til at vurdere om den
aktuelle strømforsyning er tilstrækkelig.

Nåh ja og så skal du selvfølgelig have en idé om resten at PC'en bruger
meget strøm (mange harddiske, brændere, stort grafikkort osv.)

Held og lykke med løsningen af dit problem.

Claus

Fra : Lars-Bo

Dato : 29-01-02 19:32

> Nu har 1,75V intet med strøm at gøre. Det er derimod spændingen der her
> opgives.

Jo, spænding har skam meget med strømmen at gøre! Man dividerer spændingen
med modstanden for af få strømmen! I = U/R
spændingen er altså med til at bestemme strømmens størrelse! )

Lars-Bo