Barbering af Redhat system ???
Fra : GRISEN

Dato : 27-01-02 21:42

Jeg har installeret en Redhat med så få mulige pakker, som det var muligt.
Alligevel er jeg endt med 126 pakker som fylder næsten 200 Mb.
Det må kunne gøres bedre.

Systemet skal primært bruges som sniffer, så jeg har ikke brug for meget andet end tcpdump, ping, tracert og
lignende småting.
Findes der en liste på nettet over hvilke pakker der er nødvendige i et minimalt Redhat 7 setup ???

mvh Jan

Fra : Martin

Dato : 27-01-02 22:04

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message
> Jeg har installeret en Redhat med så få mulige pakker, som det var muligt.
> Alligevel er jeg endt med 126 pakker som fylder næsten 200 Mb.
> Det må kunne gøres bedre.
Ikke et direkte svar på dit problem, men måske du burde anvende en
distrbution med mindre ekstra ting end redhat?
Hvis du f.eks. vælger debian så kan du hente 6 diskette images, installere
og så er du i gang med en installation der ikke fylder ret meget. (
http://www.linuxguide.dk/debian/ )

Mvh
Martin

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-01-02 23:26

GRISEN wrote:

> Jeg har installeret en Redhat med så få mulige pakker, som det var muligt.
> Alligevel er jeg endt med 126 pakker som fylder næsten 200 Mb.
> Det må kunne gøres bedre.

Ja, men kan det stadigvæk kaldes redhat? :)

Hvis du kikker på

ftp://sunsite.dk/disk4/redhat/7.2/en/os/i386/RedHat/base/comps

vil "base {" indtil "}" indeholde de pakker der skal til at holde redhat
i luften.

Personligt finder jeg antallet af pakker meget højt, bla. skal både bash
og perl være installeret.

Du kan lave din egen boot disk med et lille filsystem.

Det nemmeste er at finde en lille distro, trinux kan det du søger:

http://trinux.sourceforge.net/

endvidere kan du kikke på:

http://www.toms.net/rb/

Og endelig google.com:

http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Operating_Systems/Linux/Distributions/Tiny/Floppy_Sized/

Fra : GRISEN

Dato : 29-01-02 02:09

On Sun, 27 Jan 2002 23:25:52 +0100, "Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:

>Ja, men kan det stadigvæk kaldes redhat? :)
>
>Hvis du kikker på

Okay, jeg be'r om et Redhat 7 system med få pakker.... det ER jo en logisk selvmodsigelse.
RedHat er nemt og hurtigt at installere, og jeg har ikke sindsygt meget tid til overs, sååå....
RedHat har mulighed for at ligge på det fat32 filsystem som jeg allerede benytter (en imagefil til / og en
anden imagefil til swap), så jeg skal ikke til at reinstallere M$.
Når M$ crash'er ordentligt, bliver det nok LFS på en frisk partition... indtil da må RedHat'en bare
beskæres.

Tak for div. links.

mvh Jan

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-01-02 21:02

GRISEN wrote:

> [...]
> lignende småting.
> Findes der en liste på nettet over hvilke pakker der er nødvendige i et minimalt Redhat 7 setup ???

Hej...

Hvis du har tid, lyst og mere tid er LFS
(http://www.linuxfromscratch.org) ogsaa en mulighed...

/Daniel

--
me transmitte sursum, caledoni
http://www.daimi.au.dk/~djn

Fra : GRISEN

Dato : 29-01-02 02:01

On Mon, 28 Jan 2002 21:02:01 +0100, Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

>Hej...
>
>Hvis du har tid, lyst og mere tid er LFS
>(http://www.linuxfromscratch.org) ogsaa en mulighed...
>
>/Daniel

....og det er jo en rigtig lækker mulighed, som jeg har overvejet seriøst at kigge på, men det bliver nok i en
regnfuld ferie.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 29-01-02 03:28

GRISEN wrote:

> ...og det er jo en rigtig lækker mulighed, som jeg har overvejet seriøst at kigge på, men det bliver nok i en
> regnfuld ferie.

Okay! Jeg kan varmt anbefale det! Mit system er ret laekkert!

/Daniel