søge på tal
Fra : Møller

Dato : 27-01-02 21:23

hvis jeg ud af en database skal udtrække alle de records som
starter med et tal... hvordan går jeg så

Jeg troede at jeg kunne bruge #, men så kommer alle records i
hele databasen

nogen forslag??

mvh.
Møller

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-01-02 00:03

"Møller" <moller1@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> starter med et tal... hvordan går jeg så
>
> Jeg troede at jeg kunne bruge #, men så kommer alle records i

Hej,

Hvis du kører med MS Access eller SQL Server 2000 findes der nogle
funktioner indbygget som gør at du i din SELECT sætning kan lave indholdet
af f.eks. tal-felter om til strenge. Det er du nødt til for at kunne teste
på første karakter. Det kunne f.eks. gøres sådan hvis du skulle finde den
første karakter i feltet "pede" i tabellen "users":

SELECT mid(cstr(pede),1,1) FROM users

Håber det hjælper dig på vej.

Mvh,
Tony Lorentzen