Abit KT7A-RAID
Fra : Bømse

Dato : 27-01-02 20:45

Hej,

Er der nogen der har erfaring med installation af Win XP på ovennævnte
bundkort.

Har prøvet utallige gange men XP'eren vil ikke arbejde sammen med
controleren, den skriver i MBR eller andet, hvis disken med XP har været sat
på controleren er der "færdig" og der skal en FDISK før man kan gøre et nyt
forsøg.

Og ja der er forsøgt alt med installation af drivere før og efter samt
opdaterung med nyeste BIOS og drivere ?

Fra : Mads

Dato : 02-02-02 15:47

Hej

Jeg har intet problem med at køre Win XP på de bundkort.
Jeg bruger en lidt ældre ældre BIOS,KT7_WW.Den understøtter ikke ATHLON XP,
hvilket mit bundkort heller ikke gør da det er en version 1.0.
Og den nyeste VIA driver, ellers er det de drivere der er med i Win XP.
Kører RAID uden bøvl.

Mvh

Mads

Mit system:
Abit KT7A-RAID
1100@1300 Mhz Thunderbird
2 X IBM 45 GB GXP 75
1 X IBM 60 GB GXP 60
Hercules Fortissimo II
RADEON 256 VIVO 64 MB DDR
384 MB VCM RAM
Samsung SyncMaster 959NF
+brænder+DVD-Rom+netkort+3 blæsere
på en 250 W strømforsyning.

Fra : Christopher Tomas

Dato : 04-02-02 19:43

>Jeg bruger en lidt ældre ældre BIOS,KT7_WW.Den understøtter ikke ATHLON XP,
>hvilket mit bundkort heller ikke gør da det er en version 1.0.

Det er godtnok Abit's officielle holdning, men det gælder langtfra på
alle Kt7a. Problemet er en timing i starten af initialiseringen af
cpu'en som er andeledes på XP'en i forhold til Duron spitfire og
Thunderbird.
Jeg har ingen problemer med den XP 1700+ CPU jeg lige har proppet i
mit board, som er revision 1.0. det spiller bare! jeg har opdateret
til den seneste officielle bios version 64.

Stoffer

Fra : Peter Cramer

Dato : 15-02-02 13:42

JEg har netop installeret XP på min puter.
2 diske sat op i Raid0, Brugt driveren fra disketten istedet for dem som
Windows selv foreslår.
Prøvede første gang med MS's driver, som ikke virkede.....