carbo plus co2 pumpe
Fra : Claus Vogel

Dato : 27-01-02 20:07

jeg har købt mig en ny carbo plus pumpe og er rendt ind i et lille problem.
af en eller årsag bliver mit vand langsomt mælkehvidt af pumpen.
jeg har prøvet at tage pumpen ud af akvariet, og vandet blev krystal klart
igen på to dage.
jeg har målt mine vandværdier og de er helt i top, ja faktisk er de blevet

gode af pumpen at mine ancistrus maller gik amok og lagde æg to gange
på en uge. er der nogle der ved noget om dette her så skriv, for det er ved
at give mig grå hår
i hovedet.

på forhånd tak

Claus vogel

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-02-02 23:21

"Claus Vogel" <vogel@sletmig.image.dk> wrote in
> af en eller årsag bliver mit vand langsomt mælkehvidt af >pumpen.
> er der nogle der ved noget om dette her så skriv,
Jeg kan ikke sige at jeg ved noget, men jeg har en gisning. Jeg mener at
have læst (kan selvfølgelig ikke huske bogen) at det ofte sker med nyanlagte
akvarier. Jeg har aldrig selv prøvet og kender heller ingen. Men i bogen
skriver de at det er helt normalt, og det "bare" er vandet og en bestemt
slags "...?..." (jeg kalder dem alger), der lige skal have lov til at falde
på plads. Det var en meget gammel bog, der var i hvert fald ingen
oplysninger med hensyn til hvilke værdier, eller hvad andet der egentlig
skulle forårsage problemet.
Jeg ved ikke om det måske kan være filteret der bare ikke er oppe at køre
endnu.