mySQL vs. postgreSQL
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-01-02 19:17

Jeg sidder og kigger lidt på en postgresql-faq [1], og jeg falder over et
link til følgende sammenligning imellem mySQL og postgreSQL:

[..]MySQL only has table-level locking.
Only one user can write to a table at the same time. For web usage, that
falls under the category of "pathetic."[...]

Er det stadig rigtigt ... og - i øvrigt - er sammenligningen forældet ?

[1]
Sammenligning findes på: http://openacs.org/philosophy/why-not-mysql.html

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Svenne Krap

Dato : 27-01-02 20:08

On Sun, 27 Jan 2002 18:17:10 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<spam200201@stocholm.dk> wrote:

>Er det stadig rigtigt ... og - i øvrigt - er sammenligningen forældet ?

Selvom jeg ikke er så hård til Mysql som PostgreSQL vil jeg mene, at
det meste af det stadigt gælder.

Der skal ikke være to sekunders tvivl om at Mysql er en lille flue,
der ikke burde kalde sig for relationel database (RDBMS) og aldrig kan
sammenlignes med de andre baser, der bl.a. understøtter ACID.

Svenne
--
Job-offerings with more than a googolplex* USD a year are instantly accepted.
* = http://www.fpx.de/fp/Fun/Googolplex/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 29-01-02 19:36

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> wrote in message

> Der skal ikke være to sekunders tvivl om at Mysql er en lille flue,
> der ikke burde kalde sig for relationel database (RDBMS) og aldrig kan
> sammenlignes med de andre baser, der bl.a. understøtter ACID.

.... omend MySQL understøtter ACID.

/A