lidt teori om køling og effekten af artic ~
Fra : Brian Olsen

Dato : 27-01-02 15:00

nu har jeg forsøgt at få min temperaturstyrede molex på min 1,2 TB og soltek
sl-75kav til at støje mindre.

ideen var at jeg fjernede det mådfølgende køle tape/voks og erstattede det
med noget billigt kølepasta jeg havde. Dette var imidlertid ikk nogen god
ide. temperaturen steg 2 grader fra 43 - 45 og hastigheden på blæseren 150
rmp.

så var det jo jeg tænkte, at hvis jeg hev køleren af endnu engang, påførte
noget superpasta (AS3) ville temperaturen så ikke falde betragtelig (op til
15 C i forhold til dårlig kølepasta). Så er spørgsmålet så, vil blæseren
snurre hurtigere eller langsommere? profilen vil jo blive varmere i og med
der overføres mere varme fra cpu'en

mvh. B