Countdown/nedtælling...
Fra : Magnus

Dato : 27-01-02 13:31

Jeg ønsker at få skrevet antal måneder, dage, timer og minutter frem til en
en given dato men jeg har søgt efter et eksempel som jeg kunne bruge men dem
jeg har fundet har alle vist der var 2 måneder og antallet af dage fx. 75.

Men kan man ikke få et som tager højde for antalet af dage i månederne
således at der skrives antalet af dage udover de to måneder (det samme
gælder for timer, minutter m.m.) ?

/Magnus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-01-02 19:21

On Sun, 27 Jan 2002 13:30:42 +0100, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

Hej Magnus,

> [...]
>
>Men kan man ikke få et som tager højde for antalet af dage i månederne
>således at der skrives antalet af dage udover de to måneder (det samme

Ikke som en simpel funktion, Du er nødt til at lave noget beregning.
Kig evt. her for inspiration:

Det er godt nok et eksempel, som beregner alder ud fra CPR-nummer, men
den indeholder vist alt det, du skal bruge.

Good luck,
Jørn

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 28-01-02 23:03

In <3c53f32c$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 01/27/2002
at 01:30 PM, "Magnus" <arnason@email.dk> said:

>Men kan man ikke få et som tager højde for antalet af dage i månederne
>således at der skrives antalet af dage udover de to måneder (det samme
>gælder for timer, minutter m.m.) ?

Jeg kender ikke nogen funktion, men der må være en, idet alle datoer i
princippet bereges som et antal dage siden 1980. Lotus Notes benytter vist
dage siden 1900.

Hov.. fandt lige noget på www.activedeveloper.dk

DateDiff Function
Returns the number of intervals between two dates.

DateDiff(interval, date1, date2 [,firstdayofweek[, firstweekofyear]])

The DateDiff function syntax has these parts:
Arguments
interval
Required. String expression that is the interval you want to use to
calculate the differences between date1 and date2. See Settings section
for
values.
date1, date2
Required. Date expressions. Two dates you want to use in the
calculation. firstdayofweek
Optional. Constant that specifies the day of the week. If not
specified, Sunday is assumed. See Settings section for values.
firstweekofyear
Optional. Constant that specifies the first week of the year. If not
specified, the first week is assumed to be the week in which January 1
occurs. See Settings section for values.

Der står en masse mere hvis du har brug for yddybende information.

/Knud