Newbie...adsl og mandrake!
Fra : Ricky Møhncke

Dato : 27-01-02 12:51

Jeg har installeret Mandrake 8.1 og vil gerne have den på nettet. Jeg har
adsl via router og jeg er den eneste bag routeren.
Da jeg installerede skulle jeg vælge om jeg ville bruge pppoe eller nogle
andre "måder" at få min maskine på nettet via ADSL. Jeg valgte pppoe.

Mine spørgsmål er:

Hvad gør pppoe helt præcist?

Jeg har læst at det kommer an på hvilken udbyder jeg bruger for valget af
pppoe - jeg bruger cybercity er det sandt? I så fald hvordan sletter jeg
pppoe?

Hvordan skal indstille netconf? Jeg har fjernet alt pånær DHCP - intet dns
eller noget og det resulterer i at jeg kan pinge min router og intet andet!

På forhånd tak for hjælpen
Ricky

Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-01-02 12:04

In article <a30pjs$158i$1@news.cybercity.dk>, "Ricky Møhncke"
<Ricky@rickym.dk> wrote:

> [...]
> installerede skulle jeg vælge om jeg ville bruge pppoe eller nogle andre
> "måder" at få min maskine på nettet via ADSL. Jeg valgte pppoe.

Øhhhh? Hvordan har du dog fået den skøre idé at bruge pppoe, når du har
en adsl router?

Du skal blot sætte netkortet til dhcp, så er du kørende (ligesom i
windows)

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-01-02 13:05

In article <a30qac$4fj$2@sunsite.dk>, Bo Simonsen wrote:

> Øhhhh? Hvordan har du dog fået den skøre idé at bruge pppoe, når du har
> en adsl router?

Fordi der er mange forskellige måder at terminere ADSL i dag. TDC bruger
RFC1483 routed, PPPoE og RFC1483 bridged med DHCP svjv.
Tiscali og Cybercity bruger som standard PPPoA, men jeg tror ihvertfald
CC har lavet andre leverancer, hvor de brugte 1483 routed.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Have a nice day!

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 27-01-02 13:22

Tiscali og Cybercity bruger som standard PPPoA, men jeg tror ihvertfald
CC har lavet andre leverancer, hvor de brugte 1483 routed.

Det jeg får ud af ovenstående, er at jeg skal slette PPPoE og installerer
PPPoA!

Hvordan sletter jeg så PPPoE? og hvordan installerer jeg så PPPoA?

På forhånd tak
Ricky

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-01-02 13:26

In article <a30re1$17cm$1@news.cybercity.dk>, Ricky Møhncke wrote:

> [...]
> CC har lavet andre leverancer, hvor de brugte 1483 routed.
>
> Det jeg får ud af ovenstående, er at jeg skal slette PPPoE og installerer

Mjaeh - nu har du vel en Cisco 677 eller en SOHO, og i så fald skal du
blot sætte din maskine op til enten at køre DHCP eller at have en
IP-adresse i samme subnet som din ADSL-router. Det står der garanteret
mere om i papirerne der fulgte med dit ADSL-abonnement.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Nothing is a problem once you debug the code.

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 27-01-02 14:02

> Mjaeh - nu har du vel en Cisco 677 eller en SOHO, og i så fald skal du
> blot sætte din maskine op til enten at køre DHCP eller at have en
> IP-adresse i samme subnet som din ADSL-router.

Cisco 678, men det er vel ligegyldigt

> Det står der garanteret
> mere om i papirerne der fulgte med dit ADSL-abonnement.

Nææ, der står kun information til Microsoft produkter

Tak for hjælpen, jeg prøver og ser om det hjælper!
Ricky