Unix-timestamp - idag
Fra : Sinkbæk

Dato : 27-01-02 11:39

Hej!

Jeg har en mysql tabel, hvor der er bl.a. er en kolonne med et timestamp.

Hvordan laver jeg så et udtræk på alle rækker fra i dag?

Mvh.
-Sinkbæk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-02 12:56

On Sun, 27 Jan 2002 11:38:40 +0100, "Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg har en mysql tabel, hvor der er bl.a. er en kolonne med et timestamp.
>
>Hvordan laver jeg så et udtræk på alle rækker fra i dag?

F.eks:

SELECT * FROM tabel WHERE TO_DAYS(timestamp-col) = TO_DAYS(NOW());
http://www.gartneriet.dk

Fra : -Martin-

Dato : 27-01-02 22:21

den Sun, 27 Jan 2002 12:55:36 +0100 skrev Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> :

>F.eks:
>
>SELECT * FROM tabel WHERE TO_DAYS(timestamp-col) = TO_DAYS(NOW());

Hvorfor ikk

SELECT * FROM tabel WHERE timestampfelt = NOW() ?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-02 22:41

On Sun, 27 Jan 2002 22:21:14 +0100, -Martin- <admin@natten-i.dk> wrote:

>Hvorfor ikk
>
>SELECT * FROM tabel WHERE timestampfelt = NOW() ?

Fordi NOW() giver den aktuelle dato OG det aktuelle klokkeslet. Så det
giver ikke alle poster fra en bestemt dag, men kun alle poster fra et
bestemt sekund.

http://www.gartneriet.dk

Fra : -Martin-

Dato : 28-01-02 01:40

>Fordi NOW() giver den aktuelle dato OG det aktuelle klokkeslet. Så det
>giver ikke alle poster fra en bestemt dag, men kun alle poster fra et
>bestemt sekund.

Nååå yes .. det da rigtigt *DÅÅH*