ZoneA: Hvorfor kan min anden maskine...
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-02 11:33

....ikke gå på Internet uden at jeg lukker ZA ned på den ene maskine?

Uddybet: Jeg har maskine 1 og 2 i LAN. Maskine 1 går upåklageligt på
Internet - altid. Når maskine 2 vil på Internet, så SKAL jeg lukke ZA ned på
maskine 1 - det er dybt irriterende, og jeg mener jo ikke, at det bør være
nødvendigt.

Hvad gør jeg?

Nielsen.

Fra : Gevaldi

Dato : 27-01-02 11:44

"Nielsen" <v> skrev i en meddelelse news:3c53d766$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> maskine 1 - det er dybt irriterende, og jeg mener jo ikke, at det bør være

Der er vel heller ingen grund til at have Zonealarm
på den anden pc, evt. alarm vil jo komme hvis der
er "trafik" via pc'en hvor Zonealarm er installeret.

/Gevaldi

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-02 12:47

"Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er vel heller ingen grund til at have Zonealarm
> på den anden pc, evt. alarm vil jo komme hvis der
> er "trafik" via pc'en hvor Zonealarm er installeret.

Begge maskiner går direkte i en switch, hvor ADSL også sidder. Derfor har
jeg forstået det sådan, at der skal være sikkerhed på begge....?

Men selvom jeg så afinstallerer ZA på maskine 2, så ændrer det ikke på
problemstillingen med, at maskine 2 ikke kan gå på Internet uden at ZA
lukkes ned på maskine1....

I don't get it....

Nielsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-01-02 12:41

> [...]

> maskine 1 - det er dybt irriterende, og jeg mener jo ikke, at det bør være

Eh???

Hvis du kører netværk via switch, så har computerne ingen indflydelse på
hinanden what so ever!

Så hvad der er galt tør jeg ikke udtale mig om!

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Røde Ørn

Dato : 30-01-02 20:18

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev i en meddelelse

> Eh???
>
> Hvis du kører netværk via switch, så har computerne ingen indflydelse på
> hinanden what so ever!

Ja, nu er det min tur til at sige ehh?? For selvom jeg kører netværk via
switch, så har jeg ikke en router på min ADSL-forbindelse...det er Netxpress
UDEN router, jeg har - og det betyder, at jeg logger på via
PPPoE......hvilket igen betyder, at jeg har 'deling af internetforbindelse'
for at maskine 2 overhovedet kan komme på Nettet...

Så jo....computerne har i høj grad indflydelse på hinanden.... Men det
kunne du jo naturligvis ikke vide - jeg kunne jo bare have beskrevet det
noget bedre....sorry.

Men jeg kan stadig ikke overskue, hvorfor ZA på maskine 1 spærrer for
internetadgangen på maskine 2.....

Hmmmmmmmmmmm.............help help...

Ørnen
(ja, jeg hed Nielsen før)

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-02-02 19:02

"Røde Ørn" <redeagle@[removethis]usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget bedre....sorry.
>
> Men jeg kan stadig ikke overskue, hvorfor ZA på maskine 1 spærrer for

Heh :) - ok, nu er jeg med! - tænkte du havde en lille router at hygge med
:)
Et svar herpå har jeg dog ikk - udover måske, at når du benytter ZA på
maskinen med internetdeling forbyder du jo andre maskiner adgang.. dvs også
den der kører igennem og skal på nettet..

Hvis der er en såkaldt "trusted" knap (dvs computere du stoler på - bliver
angivet ved IP) så smid din maskine nr 2 ´der..

Sådan har jeg gjort med mit hjemmenetvæk for at benytte fildeling osv..

Mvh.:
Peter Jensen