Mystisk cookie eller hvad
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 27-01-02 11:27

Hej
Jeg bruger på en af mine hjemmesider en gratis tjeneste, en webstatistik.

http://www.hitcount.dk/

Her skal man bruge et logon og et pasword for at logge sig ind på sin egen
statistik oplysninger.
Nu hat jeg i går slettet alle mine cookies fra min maskine, men alligevel
kan siden huske mine logon navn og password.

Jeg gennemsøgte så min maskine for alle mapper der hed cookie og sletted dem
alle.

Hitcounter kan stadigvæk huske mine data.

Hvordan i alverden kan de det?

For det kan ikke være via IP adressen for når jeg sætter en anden maskine
til her kan den ikke huske dem selv om den bruger samme IP. Og flytter jeg
den bærebare, så den får tildelt en ny IP husker den dataen alligevel.
Altså må der et eller andet sted på min maskine være skrevet noget der gør
at hitcounter kan huske mine data.
Men Hvor? og hvad?

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan hitcounter bærer sig ad med at
gemme og hente oplysninger på min maskine, når det ikke er i cookies.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-02 12:32

Sun, 27 Jan 2002 11:26:55 +0100, skrev "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk>:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan hitcounter bærer sig ad med at
>gemme og hente oplysninger på min maskine, når det ikke er i cookies.

Det er IE, der husker det.

Gå Funktioner => Internetindstillinger => Indhold =>
Autoudførelse og slet indhold af forms og password.

Men det vil fjerne alle password, som Windows husker.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-01-02 00:19

Hej Knud!

Vi bruger en cookie på HitCount.dk :-}

Med venlig hilsen
Henrik
webmaster@HitCount.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-01-02 00:23

Undskyld !

Det var til Bjarne

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-01-02 09:01

"Henrik Madsen" <webmaster@HitCount.dk> wrote in message
> Undskyld !
>
> Det var til Bjarne
Det er helt i orden.

Jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvor på maskinen de oplysninger der
huskes på jeres side gemmes.

Og i IE Ver. 6.0. den Engelske version er det umuligt at fravælge denne
huskefunktion igen.

Og vil jeg ikke have at mine logon oplysninger skal kunne gemmes mere ser
det ud til at jeg bliver nødt til at formatere hele skidtet.

Og det lyder rigtigt træls.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 30-01-02 12:49

> Og vil jeg ikke have at mine logon oplysninger skal kunne gemmes mere ser
> det ud til at jeg bliver nødt til at formatere hele skidtet.
>
> Og det lyder rigtigt træls.

nej nej... det er ikke træls at formatere.. det tager 2 sek. ud i DOS og
skriv "format c: /q"

Det er installeringen af div. M$ Programmer oa. der er rigtig træls...

\Henrik