Problemer: Abit KT7A, MSI GeForce og Windo~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-02 10:49

Hej,

Jeg har et lille problem, med min maskine.
Problemet er at jeg ikke kan installere nogle form for Windows på den.
Normalt køre jeg også Linux, så det gør ikke det helt store, men lige
pt. står jeg og gerne vil teste noget fra en Windows klient.
Installationen af Windows 95, 98 og 98SE går fint, men den låser når
den har kørt i ca. 10 sec. Installationen af Windows 2000 og Windows
XP gør slet ikke, når den i den blå DOS skærm skriver "Starting
Windows" og man skal til at partitionere (etc.) så dør den bare, og
kommer ikke viddere...
Jeg har herefter pillet lydkort og netkort ud, og samme fejl... Min
mistanke var også grafikkortet fra starten, og nu hvor jeg har smidt
et ældre kort i, ASUS TNT et-eller-andet, så virker det fint og jeg
kan installere Windows...
Det er lidt iriterene, og jeg håber lidt på der er en løsning...

Jeg har flg. hardware i maskinen, når den halter:
System board: Abit KT7A, Socket A.
CPU: AMD K7 Athlon 1300 MHz 3D NOW!
Grafikkort: MSI GeForce MX-400 m.
RAM: 512 Mb PC133 (Intel l815EP understytter) (en klods)

Som sagt er det eneste jeg har skiftet for at få det til at virke, mit
grafikkort - men jeg vil gerne kunne bruge mit GeForce kort under
Windows også...

Nogle som kender en løsning på mit problem? Er det måske bare en BIOS
upg. eller firmware på grafikkortet - eller kan de ting bare ikke
spille sammen?

Håber på jeres hjælp!

Ha' det godt der ude :)

/Løjmann

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-02 20:50

Løsning fundet...

Jeg lavede en BIOS upgarde, og efter lidt trylleri lykkedes det hele
:)

/Løjmann