min kommende pc...!!
Fra : Sadat

Dato : 27-01-02 05:18

Her er så den pc jeg skal have engang om et par måneder...!

Antec SX1030B Black SOHO File Server
Asus A7V333 (Raid)
AMD Athlon (Palomino) XP 2000+
Samsung 512MB DDR-SDRAM PC2700
GeForce4 Ti 4400
IBM DeskStar 120GXP 40GB(*2 i Raid)

Måske Plextor nye 40x burner...

Godt at jeg har 20K til rådighed ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside you're ugly... you're ugly like me!

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-01-02 09:09

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så den pc jeg skal have engang om et par måneder...!

> [...]
**************

Man må så håbe du ikke løber ind i for mange problemer
med alt "den nye teknologi"..

En køler var måske at foretrække...?

Fra : Sadat

Dato : 27-01-02 19:59

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Man må så håbe du ikke løber ind i for mange problemer
> med alt "den nye teknologi"..

Det går nok... ellers har jeg jo internettet som er den bedste
hjælpe-support man kan få ;)

> En køler var måske at foretrække...?

Alpha PAL 8045T
Artic Silver 3
34cfm/26db papst blæser

Hvis man har udstyret så brokker din Athlon sig ikke..

Og det bundkort jeg have understøtter COP (CPU Overheating Protection) som
er en funktion i XP processorne.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside your ugly... ugly like me!

Fra : Leony

Dato : 27-01-02 11:18

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så den pc jeg skal have engang om et par måneder...!

> [...]

Hvorfor ikke købe en enkelt disk til styresystem og så have 2 diske i RAID
til filer og programmer.
Hvorfor så voldsomt grafikkort. I alle de tests man kunne læse dengang
Geforce 3 kom, var forskellen ikke stor på ydelsesen, da spillene ikke var
optimeret endnu. Hvorfor ikke vente 6 måneder, købe kortet til den halve
pris og få glæde af ydelsen.

> Måske Plextor nye 40x burner...

Personligt kan jeg ikke se fordelen ved at brænde så hurtigt.
Det er da kun lir, at man har en brænder der brænder med 40x.

> Godt at jeg har 20K til rådighed ;)

Husk at hardware for 20K kun er 5K værd om et år (hvis du overhovedet kan
finde nogen der er interesseret).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Sadat

Dato : 27-01-02 20:05

"Leony" <leony@FJERNDETTEcyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> optimeret endnu. Hvorfor ikke vente 6 måneder, købe kortet til den halve

Hvis du ser på denne her artikel vil du se at geforce 2 kortene ikke kan
følge med, det er kun geforce3 og ati radeon 8500 og alligevel får de smæk.

Jeg er en rigtig nar når det kommer til spil.. fordi jeg kan spille alt.. så
min pc sgu gerne kunne følge med. MEN det var måske en god ide at vente med
geforce4 kortene.. nøjes med et geforce3 ti200 (under 2000,-)

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1580

> Personligt kan jeg ikke se fordelen ved at brænde så hurtigt.
> Det er da kun lir, at man har en brænder der brænder med 40x.

Måske... men hvis den kun koster det samme som da Plextor's 24x brænder kom
ud så er det jo ikke helt galt..
I 98 gav jeg altså 3600,- for min HP CD-Writer Plus 8100 (4X2X24)

> Husk at hardware for 20K kun er 5K værd om et år (hvis du overhovedet kan
> finde nogen der er interesseret).

Nahh.. bundkortet er via's kt333 chipset... det er det der skal holde indtil
vi får ddrII og der går lidt før DET kommer ;)

--
_________________

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-01-02 13:21

Sadat skriver:

> Her er så den pc jeg skal have engang om et par måneder...!
>
> IBM DeskStar 120GXP 40GB(*2 i Raid)

Jeg har fådet er inderlig afsky for IBM hardiske.
Køb noget som ikke larmer.

der udover så er AMD Athlon XP 1600+ rigeligt hurtigt til resten af
maskinen.

Det er bedre at du gemmer halvdelen af pengene til næste år.
Og køber noget billiger om et par måneder.

Fra : Gimmer

Dato : 27-01-02 15:34

lige en bemærkning!

abit motherboards plejter at klare sig bedre i test med amd!
jeg ville istedet skifte til et abit kg7-raid !
eller ialletilfælde et fra abit!
vh Gimmer

Fra : Sadat

Dato : 27-01-02 20:07

"Gimmer" <gimmer@pc.dk> skrev i en meddelelse

> lige en bemærkning!
>
> abit motherboards plejter at klare sig bedre i test med amd!
> jeg ville istedet skifte til et abit kg7-raid !
> eller ialletilfælde et fra abit!
> vh Gimmer

Nu er det det nye chipset fra via jeg er ud efter.. kt333 og ikke kt266a
eller lign.

Desuden er jeg Asus fan.. så Abit er ikke noget jeg kunne find epå at
investere i :(

--
_________________

Fra : Gimmer

Dato : 02-02-02 11:52

har du ikke et link til dette chipset? ifølge deres egen hjemmeside er
kt266A det nyeste!
og jeg har da heller ikke kunne læse om det andre seder!
men jeg ville da glædeligt læse lidt om sådan en sag
vh Gimmer

Fra : Sadat

Dato : 27-01-02 19:55

"Peter Ole Kvint" <haabet@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fådet er inderlig afsky for IBM hardiske.
> Køb noget som ikke larmer.

IBM's harddiske er hurtige og så er den nye GXP med 40GB platters.. og den
køre med low-voltage og så har den noget nyt teknologi som hedder pixy-dust
eller sådan noget.. det er den mindst larmende i GXP serien.

> der udover så er AMD Athlon XP 1600+ rigeligt hurtigt til resten af
> maskinen.

Priserne falder jo her om et par dage og er nok røget lidt ned i slutningen
af februar så jeg tror at en xp2000 er en god invistering.

> Det er bedre at du gemmer halvdelen af pengene til næste år.
> Og køber noget billiger om et par måneder.

Så kan man jo blive ved.... Jeg kunne godt vente på AMD's throughbred
processor som kommer i h2 og at grafikkortene er faldet, men det er jo slet
ikke så meget ny ydelse jeg får i forhold til det system jeg har i tankerne
nu. PC2700 bliver den nye standard for ddr-sdram og det holder jo nok lige
indtil ddrII kommer og der går lang tid endnu.

Jeg vil sige at systemmet er nok sikret 2002 året ud... men så er det også
tid til at opgradere igen ;)

--
_________________

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-01-02 08:00

Sadat wrote:

> [...]
> køre med low-voltage og så har den noget nyt teknologi som hedder pixy-dust
> eller sådan noget.. det er den mindst larmende i GXP serien.

Seagate Barracuda hardiske er meget støj svage. (olie lejer)

> [...]
> nu. PC2700 bliver den nye standard for ddr-sdram og det holder jo nok lige
> indtil ddrII kommer og der går lang tid endnu.

Øe hvis det er til spil, så tror jeg nok at
GeForce4 Ti 4400
er forældet, i forhold til prisen, og styrken.

> Jeg vil sige at systemmet er nok sikret 2002 året ud... men så er det også
> tid til at opgradere igen ;)

Kan jeg arve dig?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-03-02 15:48

Sun, 27 Jan 2002 05:17:46 +0100, skrev "Sadat" <sadat@mail.dk> noget i
retning af:

....Cut

>MÃ¥ske Plextor nye 40x burner...
>
>Godt at jeg har 20K til rådighed ;)
Ja, det tror jeg paa, hvad tror du at en 40X-skive koster ?
Jeg kan ikke engang finde 32X-skiver til min TDK Cyclone 32/10/40
i Danmark. I USA koster 10 stk. ca. 120 kr + told + moms + PostDK
fortoldningsgebyr = Uha-da-da Dkr.
--
Thomas Jensen

Og nej, jeg skifter ikke til ISO Charset !