XP går ned - men bla. følgende fejl:
Fra : Jan

Dato : 27-01-02 00:19

Hej

Jeg kører XP Prof på en AMD XP1800+ med et MSI k7T266 PRO2-RU bundkort.
Mit grafikkort er et Asus v7100 geforce 2mx.

Efter jeg har installeret XP går min maskine ofte ned, med bla. en fejl om
noget med IRQ less or not.... og senest med en "Bad Pool Caller".
Jeg har skiftet fra den nyeste detonator driver til en Asus driver men der
har ikke afhjulpet fejlen.
Hvad er galt ???

Jan

Fra : Torben Nielsen

Dato : 27-01-02 01:20

> [...]
> noget med IRQ less or not.... og senest med en "Bad Pool Caller".
> Jeg har skiftet fra den nyeste detonator driver til en Asus driver men der

Hej!

Jeg har samme mobo og CPU, og fik også den "ICQ less or not"-fejl. Den
var, for mig, nem at fjerne. Gør, som jeg gjorde, følgende:
1)
Installer driverne på den CD der fulgte med dit mobo (vælg "one button...")

2)
Hent, og installer, følgende driver -
ftp://ftp.promise.com/Controllers/IDE/FastTrakTX2/FT_Series_Driver_200B18.EXE

3)
Hent, og installer, følgende driver -
http://www.msi.com.tw/support/driver/download/chipset/4in1437.exe

Nu skulle dine stabilitetsproblemer gerne være jaget bort, men hvis du
er ligeså uheldig som jeg, så kan din RAM have defekter. For at finde ud
af om du har noget defekt RAM i, kan du hente Memtest86 på adressen -
http://www.teresaudio.com/memtest86/memt28.zip

Hvis du herefter stadigvæk har problemer, og din RAM er i orden, så må
jeg være dig svar skyldig. Se evt. efter om dine fejlmeddelelser
indeholder et filnavn, "IRQ less..." indeholdt (i mit tilfælde) navnet
"hiberfile_fasttrack.sys" eller noget i den retning. Det gør det lidt
lettere at spore sig ind på synderen.

Held og lykke!

Mvh.

Torben

Fra : Jan

Dato : 27-01-02 08:38

Hej

Hvad er det for en cd du siger der fulgte med og hvad mener du med "One
Button" ???

Jan