www sider igennem asp og en sql server
Fra : Mogli

Dato : 26-01-02 23:41

Hej allesammen

Håber at I forstår emnet

Det jeg vil spørge om er hvordan jeg får linket til en side igennem asp og
hvor linket ligger i en sql database.

Har ser nogle steder hvor der f.eks står
http://www.xxxxxxx.dk/getside.asp?=234

Hvordan skal denne side ligge i databasen og hvordan får jeg den kaldt frem
med et link???
Kan jeg lave så alle sider bliver åbnet igennem f.eks en der hedder
getside.asp og så bare have forskellige numre???

Håber at I forstår mit spg og I kan hjælpe

Vester

Fra : Niels Henriksen

Dato : 27-01-02 12:08

"Mogli" <Bang.Vester@NOSPAM.vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Kan jeg lave så alle sider bliver åbnet igennem f.eks en der hedder
> getside.asp og så bare have forskellige numre???

Hej Mogli

Det du spørger om er faktisk simpel ASP. Normalt står der f.eks.
getside.asp?id=234.

Du gør så feks. følgende i din kode:

<%
ID = request("id") 'her giver vi variablen ID værdien 234

SQL = "Select * From Tabel Where ID=" & ID 'vi laver en streng vi skal sende
til databasen. Bemærk at vi sætter ID ind
RS = Conn.Execute(SQL)

%>

Men jeg vil nok bede dig kigge på html.dk/netcoders.dk/activedeveloper.dk
for at se mere

--
Niels Henriksen