Opgradering
Fra : CR

Dato : 26-01-02 21:18

Hej, jeg ville lige høre om I har nogle råd mht. opgradering af en aldrende
computer. Den kører i øjeblikket Windows XP hvilket da også går udemærket
omend rimeligt trægt. Jeg vil gerne have noget mere power i dyret. Jeg
bruger mest computeren til Word, Excel, Access, lidt Powerpoint, Internet
Explorer, Acrobat Reader, diverse gamle spil (tetris etc), video, cd
brænding. Jeg synes specielt at gå på Internettet er problematisk da det
ofte hakker når jeg skal scrolle gennem grafiktunge sider. Adobe Acrobat
Reader hakker også meget ved scrolling. Det er ærligt talt meget
irriterende. Mit system er følgende:

Intel Celeron A 433MHz
320 mb 100MHz sd-ram (kører kun 66MHz)
Quantum Fireball EX 10,2 gb
Asus TNT 1
Memorex Maxx 24 brænder
Samsung Syncmaster 755DFX
Aopen AX6BC bundkort med nyeste bios

Håber I kan hjælpe.

Mvh.
Carsten

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 26-01-02 22:13

Hej
Du kunne prøve med et bedre grafikkort. Min hakker ikke det mindste når jeg
scroller, hverken i IE eller Acrobat.
AMD K6-2 400
192 MB Ram
TNT2 32 MB Ram

Mvh Ronni

Fra : Qaqa

Dato : 27-01-02 11:35

Måske kunne du prøve at overclocke din FSB til 100 mhz,
hvis det er pc 100 ram du har i maskinen, har selv clocket min
P2 333 til 400 ved at ændre FSB til 100.
Instruktionen kan du finde inde på Toms Hardwareguide,
det er noget med at pille processoren ud og sætte et stykke
tape på en enkelt at de kontaktpunkter der er på soklen så
motherboardet tror at Cpu kører 100 mhz istedet for 66.

http://www6.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/

Qaqa