Mørk skærm
Fra : Nikolas

Dato : 26-01-02 20:33

Jeg køre max brightness + max contrest, men jeg syntes stadig skærmen er
meget mørk specielt i spil.
Jeg var desuden inde på Internet side hvor jeg har set en grøn trøje på en
anden computer, på min er den nærmest sort.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ?

Det er en 17" skærm der køre 1024 X 768 32 bit.
Skærmkortet er et geforce 1 med 32 ddr ram

Mvh Nikolas

Fra : Devast8or

Dato : 27-01-02 01:14

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at sætte en anden skærm til
computeren. Hvis det ser fint ud med en anden, vil jeg gætte på at din skærm
er ved at drage til de evige jagtmarker (gad egentlig vide hvad sådan nogle
fætre kan finde på at jage ;), hvis det stadig er mørkt, burde din skærm
være ok. Hvad det så kan være ved jeg ikke, men jeg ville opdatere driverne
til graikkortet, og evt. låne et graikkort af en eller anden for at se
hvordan det så ser ud.
Held og lykke med at finde problemet.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 27-01-02 01:30

> [...]
> Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ?
>
> Det er en 17" skærm der køre 1024 X 768 32 bit.
> Skærmkortet er et geforce 1 med 32 ddr ram

Jeg havde en gammel IBM skærm som var meget mørk med nogle grafikkort...
andre havde den det fint med.... underlig fætter...

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 27-01-02 21:52

"Nikolas" <basta@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ?
>
> Det er en 17" skærm der køre 1024 X 768 32 bit.
> Skærmkortet er et geforce 1 med 32 ddr ram

Der findes nogle skærme der er lidt mørke i det. Du kan omgå
problemet i avancerede skærmindstillinger - nvidia
farvekorrektion. Sæt gamma lidt op, gem evt indstillingen. Fanen
Geforce2 - yderligere egenskaber - Hjælpeprogrammer på
Skrivebordet giver mulighed for at få nvidia indstillingsikon i
systembakken, hvorfra du kan højreklikke og vælge den indstilling
du har gemt.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Nikolas

Dato : 28-01-02 14:37

hej tak for hjælpen, farverne bliver aldrig helt gode, heller ikke med en
gamma regulering.
Så jeg troer der skal en ny skærm til.

Mvh Nikolas