Før jeg køber Nokia 3310 ?
Fra : Lars Just

Dato : 02-12-00 16:33

Dav's allesammen...

Jeg overvejer at købe en Nokia 3310, men inden jeg gør det ville jeg gerne
høre Jer der alW,,\P!R#(I^0R>V% en: Hvordan er det med stand-by tiderne ?

Jeg kan huske en del snak i gruppen, da 3210'eren kom, om at den slet ikke
levede op til det forventede/lovede. De lovede 260 timer blev vist kun til
omkring 100 timer.
Jeg har haft en Nokia 5110, og den var jo helt suveræn m.h.t. stand-by
tiden.
Jeg vil gerne have noget igen, som holder lige så længe som 5110. Kan det
lade sig gøre med 3310 ?

Jeg vil også gerne lige sikre mig, at der er vibrator i 3310 ?

Håber nogle 3310 ejere, vil give mig lidt info omkring telefonen.

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : John R. Jensen

Dato : 03-12-00 01:29

Hej Lars,

Jeg købte min 3310 onsdag i denne uge. Da jeg fik telefonen, var den ladet
op (en af de services man åbenbart får hos Telware, hvor jeg købte den).

Efter den første opladning holdt den ca. 3 dage. Det skal dog siges at der
blev leget MEGET med den hele den første dage og dagen efter.

Jeg er nu på 2. opladning og den viser 3 "streger" efter 3 dage(døgn). Under
den sidste opladning har der ikke været spillet, testet ringetoner, og været
uploadet ringetoner i nær samme grad, men så vidt jeg kan se er det vist tæt
på det samme som den 5110, jeg havde/har. Derudover var vibratoren (ja,
sådan en ER de i den) slået til hele tiden under første og den køre vær gang
der kommer SMS, der er en påmindelse, eller selvfølgelig; telefonen ringer.
Dette bruger jo også strøm. Den er nu kun aktiveret når ringetonen
(profilen) er sat til diskret.

Gennerelt er jeg meget tilfreds med Nokia 3310, det eneste jeg er lidt
utilfreds med er at man endnu ikke kan få et "rigtig" håndfri kit til bilen
(med ekstern højttaler, mikrofon og en rigtig holder med stik).

Forskelle mellem 5110 og 3310:

Der er lidt flere nye ringetoner

Der er en (i mine øjne) ubrugelig Chatfunktion.

Der er en profilfunktion, der gør det muligt hurtigt at skifte mellem fx.
diskret/lydløs/høj eller hvad man nu kalder dem.

Man kan lave en "pause skærm" (jeg her ikke rigtig set ideen i den endnu)

3310 kan ikke køre data.

Der er kommet en Prædektionsfunktion til SMS-skrivning (ikke mindre end
genial, når man har lært at bruge den, hvis man skriver mange SMS'er på
telefonen)

Det er muligt at indstille forskellige ringetoner, ved opkald fra
forskellige numre.

Understøtter SIM-tool (Sonofon -> GISMO), en slaks pseudo WAP.

Det er muligt at indtale op til 8 navne, så man kan lave stemmestyret
opkald. Det virker, meeeen der skal helst ikke være ret meget baggrungsstøj,
når man vil ringe op. Derudover skal man lige huske om det nu var "Bente og
Kurt" eller "Kurt og Bente" man indtalte. Det er lettere at bruge
ekspresopkaldsknapperne.

Og sikkert flere, men det var lige dem jeg kunne komme på.

Der har tidligere, været nogle indlæg, hvor nogle har haft problemer med at
få vist navnet på den der ringer(ville kun vise nummeret). Det virker nu
fint i min telefon, måske en and ?

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 22:58

Fra : John R. Jensen

Dato : 03-12-00 22:58

"Henrik Hansen" <sequel@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Hvordan det? Ligesom på computeren, så den selv foreslår resten af
> ordet, når man har skrevet en del af det?

Jepper, men man skal lige venne sig til KUN at trykke en gang selvom
man normalt trykke 2 eller 3 gange på samme knap (fx. ved "i" 3 tryk på 5).
Det betyder at der normalt står noget volapyk, indtil man er færdig med at
skrive ordet (hvis den kan finde det i den indbygget ordbog, ellers skal man
"lære" den det, ved at stave stave ordet for den)