3dcad til 2d-tegning
Fra : mighty

Dato : 26-01-02 20:38

Hej

Efter at have arbejdet med MD5 i en periode slår det mig at jeg mangler
nogle funktioner under layout, nemlig nogle flere muligheder under
snitbilleder, jeg ved at man kan bruge cut-line og ortho og jeg skal komme
efter dig.

Men er det blevet sværere at lave 2d tegninger med ordentlig målsætning /
snitbilleder efter at man er gået over til 3d konstruktion?

Et eksempel:
Det bliver anset for god målsætning, hvis man målsætter i forhold til
centerlinier, men MD lægger i højere grad op til at man målsætter til
kanter.

Glæder mig til at høre nogle meninger.
/Mighty

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 26-01-02 22:54

Hej

Prøv at "dyrke" annotation mulighederne, især "centerline". Når et
almindeligt 2D-tegningselement ( line, circle osv. ) er sat til annotation
kan du målsætte til det, ligegyldigt hvor på layoutet det er.

Med PowerPackdelen har du også mulighed for symmetrisk målsætning,
målsætning til "apperent.intersection", "quadrant" etc.

Og ja, PowerPack er ikke gratis ( og eksistérer ikke efter MDT5, da det blev
en del af MDT6 ), men du kan snildt klare dig uden, og får en fin standard
tegning udført. Jeg går selv op i at anvende tegningsstandarder ( ISO og
ISÆR fonten ISOCP, lad for guds skyld være med at bruge den gyselige "roman"
som er standard i enhver Acad-installation, det har ikke noget med
tegningsstandarder at gøre ), men hvert firma sin standard.

Lars