stirrer blindt !
Fra : -Martin-

Dato : 26-01-02 20:14

Hejsa group

Kender i det ... man stirrer totalt længe på en query og bare ikk kan
finde fejlen?

Ja jeg har lige fået det problem, men en mysql query

mysql_query("SELECT uid, title, artist, stemmer
FROM usr_mp3liste
WHERE slettet = '0000-00-00',
WEEK(oprettet) INTERVAL 1 week
ORDER BY stemmer ASC
LIMIT 0,$top") OR DIE (mysql_error());

Øhm jeg har kigget/læst/lært i en rigtig god bog der hedder
Relations databaser og SQL
skrevet af Søren Vang
udgivet af Teknisk Forlag
2. udgave (3. udgave kan kun købes nu)
ISBN 87-571-1376-9
http://bog.ing.dk/default.asp?Action=Details&ISBN=87-571-2248-2
Kan varmt anbefales!
Men desværre er den skrevet til Oracle sååå måske er selve queryen ikk
speciel god til MySQL

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-01-02 23:35

On Sat, 26 Jan 2002 20:13:41 +0100, -Martin- <admin@natten-i.dk> wrote:

>Kender i det ... man stirrer totalt længe på en query og bare ikk kan
>finde fejlen?

Det er altid en god ide at fortælle hvad (du mener) der går galt. F.eks
ved at skrive hvilken fejl du får...

http://www.gartneriet.dk

Fra : -Martin-

Dato : 27-01-02 01:11

den Sat, 26 Jan 2002 23:35:21 +0100 skrev Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> :

>Det er altid en god ide at fortælle hvad (du mener) der går galt. F.eks
>ved at skrive hvilken fejl du får...

Nu har jeg fixet det ...

Øhm det hele var faktisk en STOR fejl *gG* ... men nu funker det
fino...

SELECT uid, title, artist, stemmer
FROM usr_mp3liste
WHERE slettet = '0000-00-00'
AND MONTH(oprettet) <= MONTH(DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 MONTH))
ORDER BY stemmer ASC
LIMIT 0,$top

Sådan skulle den se ud!