Typelib_Or_Eyedog_Control, Microsoft attac~
Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-01-02 19:32

Hvad er nu det? Angriber Microsoft mig?

Jeg besøgte Microsoft Technet, og lige pludselig gav Norton Internet
Security mig denne besked:

>Attempted Intrusion "Typelib_Or_Eyedog_Control" against your
>machine was detected and blocked.
>Intruder: www.microsoft.com(207.46.197.101)(http(80)).
>Protocol: TCP.
>Attacked Port: 1454.

Hvorefter Internet Explorer låste totalt. Jeg fik desuden at vide at
Microsoft var blevet blokket fra min computer i 30 minutter.

Se i øvrigt her:
<http://securityresponse.symantec.com/avcenter/nis_ids/sigs/typelib_or_eyedog_control.html>

Mine spørgsmål er:

1: Hvad skete der?

2: Er det Norton's eller Microsoft's skyld?

--

Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 03:45

On Sat, 26 Jan 2002 19:31:36 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Hvad er nu det? Angriber Microsoft mig?
>
>Jeg besøgte Microsoft Technet, og lige pludselig gav Norton Internet
>Security mig denne besked:

Hvad siger Norton Internet Security? Har de en god forklaring?

Er der overhovedet en forklaring på hvad, dit program spytter ud?

Umiddelbart lyder det blot som at Norton har været overfølsom - men
hvis dit program giver dig ubrugelige svar, hvad så med at kontakte
Norton og gøre dem opmærksom på at deres program ikke fortæller noget,
man kan bruge til noget?
--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-01-02 17:47

On Sun, 27 Jan 2002 03:44:57 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Hvad siger Norton Internet Security? Har de en god forklaring?

Nope, ikke andet end det jeg skrev.

>Er der overhovedet en forklaring på hvad, dit program spytter ud?

Ikke andet end det link jeg gav jer, det var den eneste forklaring fra
programmet.

> [...]
>hvis dit program giver dig ubrugelige svar, hvad så med at kontakte
>Norton og gøre dem opmærksom på at deres program ikke fortæller noget,

Ja, det har sikkert bare været noget Internet Security har opfattet
som mistænkeligt, men alligevel. Nå skidt pyt, jeg skulle også bare
lige pvøve det. Det er røget ud nu, og så er gode gamle trofaste
ZoneAlarm kommet ind i varmen igen :)

Jeg var egentlig bare nysgerrig efter at vide hvorfor Microsoft bruger
denne ' Typelib_Or_Eyedog_Control ' som Symantec opfatter som farlig,
og hvad det er for en fisk.

--

Venlig hilsen
Lars Stokholm