Tree Control i Visual C++
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-01-02 18:45

Hejsa

Er der nogle der ligger inde med kode til at sætte checkbokse på hvert
element i et treecontrol object, Man kan i Visual C++ vælge det som en
property, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan, man bruger checkboksen,
altså detecter at der trykkes på den og derefter checkes om den er valgt
eller ikke valgt.

På forhånd tak

Jacob Rungwald

Fra : Nyberg

Dato : 30-01-02 20:37

Hej Jacob

Det med med af sætte en checkboks på et tre kan gøres ved af sætte iconer
med id på jeg har et ekx på abejde det liger jeg på imogen

MVH
René

Jacob Rungwald <rungwald@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hVB48.929$m6.12370@news000.worldonline.dk...

Fra : maulwurf

Dato : 31-01-02 08:12

Hej Jacob

Her er det ekx jeg har men hold fasle for det er en støre omgang.
det førset du skal er af lave dig en ImageList og Tegne nogle iconer.

init ImageList hvor den færste har id 0 næste 1 osv

HICON hIcon;
m_Images.Create(16, 16, TRUE, 6, 10);
hIcon ::LoadIcon(AfxGetResourceHandle(),MAKEINTRESOURCE(IDI_SATUS));
m_Images.Add(hIcon);

hIcon = ::LoadIcon(AfxGetResourceHandle(),MAKEINTRESOURCE(IDI_INFO));
m_Images.Add(hIcon);

Nu skal du lave en funktion der sætter icon på nå du danner træet, denne
funktion bliver klad med HTREEITEM data som du kan få med GetFirstVisibleItem( )
(alse den første i tree) også Imag nummer som er det id fra din ImageList

void CMyTreeCtrl::LoadImages(HTREEITEM hItem,int Imag)
{

DWORD nMesNr;

if( ItemHasChildren( hItem) )
{
SelectItem( hItem);
SetItemImage(hItem, Imag, Imag);

hItem = GetChildItem( hItem ); //get the first child item of the selected
children
while(hItem)
{
LoadImages( hItem ,Imag,nBlok);//Call Recursively
hItem = GetNextSiblingItem(hItem) ;
}
}
else
{
SelectItem( hItem);
SetItemImage(hItem, Imag, Imag);
nMesNr = GetItemData(hItem);

}
}

Hvis du skal se om nogle der har trykker på checkes kan du lave en handler på
det.
hvis du sener skal søge i tree kan du bruge samme funton og så ænder den lidt
til af se hvilket image id der er sat .

håber det kan bruges ellers skriv

MVH

René

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-01-02 09:14

"maulwurf" <maulwurf@c.dk> wrote in message news:3C58EE53.786CB5E1@c.dk...
> Hej Jacob
>
> Her er det ekx jeg har men hold fasle for det er en støre omgang.
> det førset du skal er af lave dig en ImageList og Tegne nogle iconer.

Tak skal du have, det prøver jeg lige.

Mvh
Jacob